Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Volkswagen Project Trinity: drievoudige innovatie

Geschreven door Frédéric Kevers op 25-01-2021

Project Trinity moet het vlaggenschip te worden van het elektrische gamma van Volkswagen en belooft een trio van innovaties te onthullen, met veel gebruik van AI voor zijn ontwerp, zijn gebruik en zijn productie.

Het is nog even wachten op de toekomstige grote elektrische berline van Volkswagen, hij zou pas in 2026 verschijnen, maar hij belooft nieuwe standaarden te zetten dankzij drie grote innovaties die Project Trinity met zich meebrengen. Deze nieuwe generatie EV wordt naar verwachting de VW-tegenhanger van Audi's Project Artemis en baseert zich op een volledig nieuwe architectuur die de nadruk legt op kunstmatige intelligentie.

Radicale benadering

Een van de innovaties van deze toekomstige grote berline komt uit de 'radicale benadering' van zijn productie, die voornamelijk wordt geoptimaliseerd op basis van netwerkprocessen. Het is een antwoord op Tesla, wiens Gigafactory in Berlijn - volgens Elon Musk - "de demonstratie moet worden van een radicale herziening van de manier waarop auto's worden gebouwd".

Als we kijken naar een tweet van Herbert Diess, CEO van de Volkswagen-groep, zal Project Trinity een revolutie betekenen voor Volkswagen en Wolfsburg, preciserend dat "het een enorme uitdaging wordt voor onze meest traditionele en historische site om te concurreren met een carte blanche in Grünheide". Een uitdaging die het merk en de groep willen aangaan. De drie innovatiegebieden zullen betrekking hebben op de productie, de architectuur en de autonome capaciteiten van de auto, met meer kunstmatige intelligentie.

Hij komt aan de top van het elektrische gamma van Volkswagen, nog boven de toekomstige Aero - die al hoger staat dan de ID.3 en ID.4 - en zal genieten van een nieuw geavanceerd platform dat hogere niveaus van autonomie, laadsnelheid en digitale kunde dankzij, onder meer, die kunstmatige intelligentie. Dankzij zijn connectiviteit en digitalisering zou hij een autonoom rijniveau van 2+ moeten halen, wat tot niveau 4 zou moeten gaan zodra het wettelijk toegelaten wordt en de infrastructuur het toelaat.

Deze toekomstige maatstaf voor het merk geeft nog geen details weg, we weten enkel dat er een volledig nieuwe aanpak voor het interieur zal worden toegepast. De luxetak van de groep, met Audi, Bentley en Porsche, heeft al aangekondigd dat het Artemis-project zou leiden tot een 7-zitter met 3 zitrijden onder de codenaam 'Landjet' en dat elk van de drie merken zijn eigen interpretatie zal brengen, waarvan het eerste resultaat van Audi zou komen in 2024. Alle drie deze modellen worden in Hannover gebouwd.

De CEO van het merk, Ralf Brandstaetter, vertelde een Duitse krant dat het een dynamische en aerodynamische auto zal worden waarvan de prijs van de basisversie ongeveer 35.000 euro zal bedragen. Autonoom rijden kan op niveau 3 en software-updates gebeuren over-the-air (functionaliteit die al vanaf de eerste helft van 2021 op ID.3 en ID.4 zal worden gebruikt).

Bron : Welt

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten