Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Ik abonneer me

Eerste test / Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio : Orde op zaken

De Stelvio Quadrifoglio kreeg een update om zijn schaarse onvolmaaktheden recht te zetten. Alfa Romeo nam hem vooral binnenin onder handen, waardoor hij zijn wilde haren gelukkig behield.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De Stelvio was bij zijn lancering in 2017 Alfa Romeo’s hoop in bange dagen – samen met zijn iets oudere bijna-tweelingbroer, de Giulia. Die laatste bracht een langverwachte terugkeer naar achterwielaandrijving, terwijl de Stelvio de eerste echte poging van het Milanese merk was om zich te mengen in het SUV-debat. En we moeten het zeggen: het succes was... niet helemaal zoals verwacht. Terwijl de Italiaanse styling in de smaak viel bij de enen, waren anderen in de wolken over zijn dynamische prestaties. De interieurafwerking en de connectiviteit kwamen echter niet in de buurt van die van de concurrentie, terwijl de prijzen dat wél deden. Met deze upgrade wil Alfa orde op zaken stellen. 

Na de facelift die het model onlangs te beurt viel, heeft ook de Quadrifoglio-versie nu recht op een update. Het gebodybuilde koetswerk is nog altijd hetzelfde, maar het kan nu in twaalf verschillende tinten worden gehuld. In het interieur zijn de evoluties in lijn met die van de rest van het gamma. Zo is bijvoorbeeld de middenconsole volledig vernieuwd. Ze is gemaakt van veel betere materialen, kreeg een nieuwe versnellingspook en heeft zelfs een zone voor draadloos laden. Vlak daarboven bevindt zich het Alfa Connect, het gloednieuwe infotainmentsysteem waarmee nu alle modellen van het merk zijn uitgerust. Maar aangezien dit een sportieve versie is, hoe zit het eigenlijk met de evoluties inzake prestaties? Die zijn onbestaande. Niet erg, want deze versie was op dat vlak sowieso al goed bedeeld.

  • Interieur eindelijk op premiumniveau
  • Waanzinnig onderstel en dito motor
  • Geoptimaliseerd comfort
  • Hypergevoelig rempedaal (carbon)
  • Ergonomische details
  • Immer hoog verbruik

In dit artikel : Alfa Romeo, Alfa Romeo Stelvio