Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek ons 'salonspecial' abonnementenaanbod: tot -50% korting

Ontdek ons 'salonspecial' abonnementenaanbod: tot -50% korting

let's go!

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Audi A5 Cabriolet 40 TFSI : Het hoofd in de wolken

In een markt waar de pretauto steeds minder op zijn plaats lijkt, doet de Audi A5 Cabriolet dienst als referentie bij een kleine groep van automobilisten die met het hoofd in de wolken leven. Voor hen is de minste zonnestraal een excuus om de kap open te gooien. En, laten we eerlijk zijn, dat kan geweldig fijn zijn.

52.060 €
  • Score redactie NB

Overzicht :

De cabrio is volledig verdwenen uit de meest ‘betaalbare’ segmenten, om voortaan het voorrecht te zijn van de autokopers met de best gevulde
portemonnees, ook bij Audi. Net als de rest van het A5-gamma kreeg ook de laatste open vierzitter van het merk de updates die het model te beurt vielen bij zijn restyling, die bijna een jaar geleden werd gepresenteerd op het salon van Frankfurt. Deze midlife-facelift van de in 2016 geïntroduceerde
tweede A5-generatie omvat een verfijnde look, een bijgewerkte connectiviteit en de komst van mild hybrid-technologie.

INTERIEUR

Binnenruimte                                   16,00

Rijhouding                                       15,00

Koffervolume                                   12,00

Opbergvakken                                 14,00

Afwerking/Kwaliteitsindruk               16,50

Gemiddelde/20                           14,70

TECHNOLOGIE

Algemene ergonomie                        16,00

Kwaliteit navigatie                             18,00

Niveau connectiviteit                         18,00

Standaardveiligheidsuitrusting          14,00

Klimaatregeling                                 17,00

Gemiddelde/20                            16,60

RIJGEDRAG

Zitcomfort                                         15,00

Ophangingscomfort                          14,00

Wegligging                                        12,00

Geluiddemping                                 14,00

Samenspel motorversnellingsbak    16,00

Gemiddelde/20                            14,20

BUDGET

Basisprijs                                          12,00

Verhouding prijsuitrusting testauto   10,00

Testverbruik                                      12,00

Belastingen                                       12,00

Waarborg & uitbreidingen                 16,00

Gemiddelde/20                            12,40

Algemeen gemiddelde: 14,48

 

Conclusie

Audi heeft de cabrio-oefening perfect onder de knie. Sinds de lancering van de 80 Cabriolet in Genève in het voorjaar van 1991, bijna dertig jaar geleden, maakt dit koetswerktype deel uit van het gamma van het merk met de vier ringen. Met deze A5 modeljaar 2020 heeft de constructeur uit Ingolstadt subtiele verbeteringen doorgevoerd. Ze hebben betrekking op de esthetiek (zonder de strakke lijn van de A5 aan te tasten) en op de connectiviteit (door de verschillende systemen voor de communicatie tussen mens en machine nog te optimaliseren), maar ook op de technologie (door de toepassing van het mild hybrid-systeem, dat evenwel geen duidelijk merkbare resultaten oplevert voor het brandstofverbruik). Kortom, dit alles zal het leven van de toekomstige eigenaar niet fundamenteel veranderen, die vooral zal willen profiteren van de geringste zonnestralen om te genieten van de geneugten van het cabriorijden.

Voor

  • Ideaal om te cruisen
  • Combinatie motor-versnellingsbak
  • Afwerking en ergonomie
  • Voordelige packs

Tegen

  • Niet echt strak rijgedrag
  • Verbruik kan oplopen
  • Hier en daar lichte kunststoffen
  • Prijs en verplichte opties

In dit artikel : Audi, Audi A5