In 2009 was BMW met de X1 de eerste premiumconstructeur die zich waagde aan een compacte SUV. Dat avontuur zou al snel een succes blijken, want het model, waarvan meer dan 730.000 exemplaren verkocht werden, ontpopte zich als een aanbod waar je niet omheen kon – zelfs niet binnen het BMW-gamma, aangezien de X1 tegelijk minder duur én ruimer was dan een 3-Reeks Touring. Sinds de lancering van die eerste X1 is er echter heel wat veranderd en BMW moet nu het hoofd bieden aan een concurrentie die zich sterk georganiseerd heeft, met de Audi Q3 en de Mercedes GLA op kop.
- Binnenruimte, koffervolume
-
Functioneel interieur
-
Comfort en geluiddemping t.o.v. voorganger
-
Verzorgde afwerking
-
Aangename motor, afstelling automaat
-
Volledig connectiviteitsprogramma
- Aarzelende voortrein, trekkracht
-
Eenvolumerachtige rijhouding
-
Steun standaardvoorstoelen
-
Absoluut gezien hoge prijs