Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2025 BYD Seal 6 Touring DM-i (Comfort)

Geschreven door Laurent Blairon op

Het Europese BYD-gamma telde tot nog toe voornamelijk SUV’s en cross-overs, maar met de Seal 6 Touring komt daar nu ook een ruime en goed uitgeruste break bij. Eentje die alleen maar als plug-inhybride te koop is, voor een zacht prijsje bovendien.

43.990 €
  • Score redactie 16.35 /20

Een break koop je voor zijn koffer, dus laten we daar maar beginnen. Vanaf de Boost beschikt de Seal 6 Touring over een gemotoriseerde achterklep, waarachter een mooie laadopening met een relatief lage tildrempel schuilgaat. Het laadvolume onder het bagagescherm bedraagt 500 liter: niet uitzonderlijk voor een dermate potige break, maar wel afdoende.

Bevestigingshaken komen de bruikbaarheid ten goede, samen met de verstelbare vloer, waarmee je een verborgen ruimte kunt creëren waarin de twee laadkabels (voor een stopcontact en een laadstation) en de V2L-adapter passen. Door de twee ongelijke delen van de achterbank neer te klappen loopt het volume op naar 1.535 liter. Er is ook een skiluik.

Niets is wat het lijkt

Achterin is het ruim zitten voor twee personen, met de centrale armsteun neergeklapt, en allebei hun eigen USB-C-ingang. De derde plaats in het midden is wat harder. Hoofdruimte is er genoeg tot 1,85 meter, maar grote volwassenen zitten op de achterbank wel met lichtjes opgetrokken knieën als gevolg van de batterij onder de vloer.

De voorstoelen maken een premium indruk, zeker in de Comfort-uitvoering, waarin ze naast elektrisch verstelbaar ook geklimatiseerd zijn. Niets is echter wat het lijkt: het (geperforeerde) leder, het aluminium, de stof en de stiksels, ze zijn allemaal nep… maar vormen wel een har­monieus geheel. Het dashboard is bedekt met een geschuimd materiaal dat doet denken aan neopreen.

Handgrepen en knoppen voor de ruiten zijn bijzonder mooi geïntegreerd in het ontwerp, en in de topversie zorgt een sfeerverlichting in het donker voor een warme toets. Wij waren echter vooral gecharmeerd door het ruimtelijke gevoel in de breedte, als gevolg van de vrij vlakke stoelen en de lage en van knoppen ontdane middenconsole.

In de Comfort-versie biedt die plaats aan een krachtige inductielader (50 watt), voorzien van een koelfunctie, terwijl het diepe vak onder de armsteun onderverdeeld is in twee niveaus, met onderin twee USB-poorten die daardoor niet zo vlot bereikbaar zijn.

In dit artikel : BYD, BYD Seal 6

Redactiesecretaris/eindredacteur/testrijder AutoGids

Tests

Onze tests