Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Jeep Renegade e-Hybrid: Wie het kleine niet eert

Geschreven door Steven Appelmans op

Zelfs kleintjes kunnen het verschil maken. Waarmee we niet alleen alluderen op de gestalte van de Jeep Renegade, maar evenzeer op het mildhybridesysteem dat de nieuwe 1,5-liter-turbobenzine komt bijstaan. Tekst: Steven Appelmans | Foto’s: Dennis Noten

Prijs
NB
  • Score redactie 14.75 /20

Zoals iedereen in de sector moet ook Jeep flink aan de bak om zijn CO2-vlootuitstoot waar mogelijk te drukken. Finaal zal dat ook bij de Amerikaanse 4x4-constructeur leiden tot een rits EV’s – de eerste daarvan wordt verwacht in 2023, de volledig elektrische Wrangler volgt niet veel later. Tot die tijd moet het heil komen van de plug-inhybrides van het merk, herkenbaar aan hun 4xe-label. Helaas is die aandrijfvorm niet voor ieders beurs weggelegd, en daar komt de e-Hybrid op de proppen. Een motoruitvoering waarbij een nagelnieuwe 1,5-liter-turbobenzine, in samenwerking met een starter-generator en een 48-voltbatterij, het verbruik – en dus de uitstoot – moet drukken. Zonder dat je dat dus een rib uit het lijf kost.

  • Geslaagde ophanging
  • Makkelijke toegang achterin
  • Leuke designknipogen
  • Te weinig meerwaarde e-Hybrid
  • Hoge basisprijs
  • Aandrijfgeheel mist verfijning

In dit artikel : Jeep, Jeep Renegade

Journalist AutoGids/AutoWereld

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker