Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2023 Audi Q8 Sportback 55 e-Tron Quattro (S Line)

In het kort

2023 Audi Q8 Sportback 55 e-Tron Quattro (S Line)
Conclusie / 2023 Audi Q8 Sportback 55 e-Tron Quattro (S Line)

Of er veel is veranderd bij de overgang van e-Tron naar Q8 e-Tron? Neen, maar dat bleek ook niet nodig. De (Q8) e-Tron was én is de ideale overstap-EV als je je van de verbrandingsmotor wil/moet losweken. Net omdat hij oogt, voelt en – in zekere zin – rijdt als een gewone Q8 op benzine of diesel. De assimilatie gaat nu zelfs nog makkelijker dankzij de toegenomen actieradius – de verdienste van de verhoogde batterijcapaciteit, de betere stroomlijn en die efficiënter werkende elektromotor op de achteras. Maar die laagdrempeligheid staat tegelijk haaks op groot technologisch vernuft: ondanks wat de cameraspiegels doen uitschijnen, loopt de Q8 e-Tron op dat vlak niet voorop. Terwijl het rijcomfort dat hij wil garanderen, ook aardig wat kWh kost. Kortom, ook gemak heeft zijn prijs.

In dit artikel : Audi, Audi Q8 e-tron

Journalist AutoGids/AutoWereld

Tests

Onze tests