De markt wordt overspoeld door plug-inhybrides en ook de compacte breaks konden niet ontsnappen aan die stortvloed. De oplaadbare Kia Ceed Sportswagon en Renault Mégane Grandtour zijn de eerste modellen in hun soort, maar de concurrentie zal niet lang op zich laten wachten: Seat, Skoda en Volkswagen hebben ook al een plug-inhybride breakversie van hun Leon, Octavia en Golf aangekondigd. In afwachting van die rivalen richten we ons hier op deze twee pioniers op de markt van de compacte plug-inhybride breaks.
KIA CEED SPORTWAGON PLUG-IN-HYBRID
Voor
- Elektrisch rijbereik
- Koffervolume
- Veiligheidsuitrusting
Tegen
- Schokjes in elektrische rijmodus
- Minder goede prestaties
- Somber en sober interieur
RENAULT MÉGANE GRANDTOUR E-TECH PLUG-IN-HYBRID
Voor
- Zachtheid en prestaties in elektrische rijmodus
- Globaal comfort
- Aankleding interieur, functionaliteit
Tegen
- Weinig communicatief stuur
- Zicht schuin achteruit
- Hoog verbruikin elektrische rijmodus
TOTAALSCORE
1. Renault Mégane Grandtour E-Tech Plug-in-Hybrid 751,5/1000
2. Kia Ceed SW 1.6 GDi PHEV 746,5/1000
EINDKLASSEMENT
Renault Mégane Grandtour E-Tech Plug-in-Hybrid
Waardige tegenstanders
Zoals hierboven te zien in de fiches was de overwinning van de Mégane – op punten – bijna een fotofinish. De Renault haalde het dankzij zijn meer doorgedreven moduleerbaarheid, seen moderner multimediasysteem, een beter algemeen comfort en een zachter en performanter aandrijfgeheel. Maar het was echt wel een nek-aan-nekrace, met twee auto’s die op veel punten aan elkaar gewaagd zijn...
In dit artikel : KIA, KIA Ceed , Renault, Renault Mégane

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum