Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Renault Mégane R.S. Trophy-R vs Alpine A110S

Het moet onder autoliefhebbers zowat de moeder aller discussies zijn: achterwielaandrijving of voorwielaandrijving, waarmee kun je het meeste plezier beleven? Wij namen de proef op de som en trokken met de Renault Mégane R.S. Trophy-R en de Alpine A110S op pad. Dus, wie is de grootste lolbroek van de familie?

Overzicht :

Het belooft een pittige strijd te worden tussen de twee sportieve uithangborden uit de grote Renault-familie. In de ene hoek staat een kleine lichte coupé met achterwielaandrijving: de Alpine A110. Zijn 1.8-turbomotor werd in deze S-versie opgedreven tot 292 pk, 40 pk meer dan voor de basisversie. Meer kan de gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling niet aan, en door gebrek aan plaats is het niet mogelijk om een andere overbrenging te installeren in de A110. De overige wijzigingen aan deze S-versie hebben voornamelijk betrekking op het strakkere onderstel en enkele esthetische details. 

In de andere hoek zien we de voorwielaangedreven Mégane R.S. Trophy-R, de hardcore versie van de brave Renault-berline. Hij wordt aangedreven door dezelfde 1.8-turbomotor als de Alpine, maar dan opgevoerd tot 300 pk. Het belangrijkste verschil met een ‘gewone’ Trophy schuilt in een gewichtsbesparing van 130 kilogram: deze tot 500 exemplaren beperkte reeks doet het zonder achterwielsturing en zonder achterbank, terwijl zijn motorkap is gemaakt van glasvezel en carbon. Ook de Sabelt-kuipjes werden lichter gemaakt, net zoals de uitlaatlijn van titanium, afkomstig van specialist Akrapovic. 

In dit artikel : Alpine, Alpine A110 , Renault, Renault Mégane

Geschreven door op