Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / Welke kiezen: BYD Seal U vs. Leapmotor C10 vs. Xpeng G6

Chinese EV’s zullen in onze contreien pas naar waarde geschat worden als ze het scheve imago rechtgezet krijgen dat leeft bij de gemiddelde Europeaan. Een ­missie waarbij de Leapmotor voorlopig nog te licht uitvalt: er moet in de C10 nog te veel manueel worden bijgesteld of elektronisch de mond worden gesnoerd om er nu al een bovengemiddeld goed alternatief van te maken voor wat er vandaag in het middenklassesegment voorhanden is. Nu hoeft die conclusie de prijsbewuste koper zeker niet af te schrikken: als je kunt leven met die detailfouten, vind je nergens zoveel waar voor je geld. 
Ook de BYD Seal U en Xpeng G6 zijn trouwens niet vrij van schoonheidsfoutjes, al zagen die zich gedurende de testweek stuk voor stuk gecompenseerd door de vele kwaliteiten die beide SUV’s te bieden hebben. Specifiek voor de Xpeng denken we dan aan zijn afwerking en zijn snellaadcapaciteit. De BYD charmeerde dan weer met zijn ophangingscomfort en zijn reële rijbereik. Eigenschappen die deze twee Chinese SUV’s boven de verzamelde concurrentie doen uitstijgen, en waarmee ze hun lidmaatschap voor onze Europese markten dubbel en dik verdienen. Waarbij de BYD hier aan het langste eind trekt, omdat de Seal U nog net iets minder aanpassing vergt van dat beoogde Europese doelpubliek. 

Scorebord Interieur Technologie Onderweg Budget Totaal
1. BYD Seal U Design 18,00 17,60 18,15 17,33 17,76
2. XPENG G6 BEV 81KWH Long Range RWD 18,08 17,70 18,15 17,13 17,74
3. Leapmotor C10 BEV Design 17,67 17,30 17,92 17,20 17,52
Journalist AutoGids/AutoWereld

Tests

Onze tests