De winnaar van deze driekamp is de Civic Tourer. De Japanner dankt zijn zege aan zijn indrukwekkende koffervolume, zijn uitgekiende moduleerbaarheid, zijn uitmuntende 1.6 i-DTEC en zijn moderne veiligheidsuitrusting (al zijn de meest geavanceerde elementen daarvan enkel verkrijgbaar op de hoogste uitrustingsniveaus). We mogen echter niet vergeten dat de Honda ook niet vrij is van kritiek. Hij heeft een interieur dat iets minder vlot toegankelijk is en zondigt verder door een complexe ergonomie en te weinig opbergmogelijkheden. Verder kampt hij met een matige geluiddemping en een beperkend uitrustingsbeleid. Bovendien zal zijn karaktervolle lijn niet ieders smaak zijn. Achter de Japanner eindigen de Leon ST en de Golf Variant gelijk. Terwijl de Seat in het voordeel is qua prijs, maakt de Volkswagen die achterstand goed met een verzorgdere veiligheidsuitrusting (standaard afstandsradar en automatische noodremhulp), een iets ruimere koffer en een vrijwel zeker betere herverkoopwaarde. Absoluut gezien is er echter geen slechte keuze, het is gewoon een kwestie van nuances.
| Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. Honda Civic tourer 1.6 i-DTEC Sport | 17,00 | 16,00 | 16,00 | 14,00 | 15,80 |
| 2. Seat Leon ST 1.6 TDI 115 Style | 15,00 | 16,00 | 12,00 | 16,00 | 15,00 |
| 3. Volkswagen Golf Variant 1.6 TDi Trendline | 15,00 | 16,00 | 14,00 | 12,00 | 15,00 |
In dit artikel : Honda, Honda Civic , Seat, Seat Leon , Volkswagen, Volkswagen Golf