Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model KGM Rexton 2024

  • De huidige Rexton debuteerde in 2018, toen nog onder SsangYong-vlag. Nadat hij noodgedwongen een sabbatjaar moest nemen, omdat zijn dieselmotor nog niet voldeed aan de Euro 6d-normen, keerde hij in 2021 terug, schoner én krachtiger dan ooit. Zijn 2.2-diesel ontwikkelt voortaan namelijk 202 pk en 441 Nm, en is altijd gekoppeld aan een achttrapsautomaat. Een update die ook visueel in de verf werd gezet door de komst van een nieuwe voor- en achterpartij, terwijl binnenin onder meer digitale instrumenten en een inductielader hun intrede deden. Voor de rest blijft de Rexton een ruimtekampioen, ook achterin en in de koffer – die is ronduit enorm in vijfzitsconfiguratie. Ook twee extra zitjes in de koffer zijn verkrijgbaar.

    De technische basis is nog altijd die van een ouderwetse terreinbeul: een ladderchassis, inschakelbare vierwielaandrijving en (voor de topversie) een vergrendelbaar centraal differentieel. De Rexton mag tot 3 ton slepen. Op het asfalt schemert die diehard architectuur onvermijdelijk door: het onderstel mist elke vorm van dynamiek, en zet aan tot een vreedzame rijstijl... waarbij meteen opvalt hoe stil de dieselmotor zijn werk doet. De prestaties zijn niet verpletterend, maar volstaan ruimschoots. Het verbruik blijft wel een dingetje. Ook dat is namelijk dat van een werkpaard van 2,1 ton: reken op 10 l/100 km... minstens.

    De KGM Rexton blijft een vrijwel unieke plaats bekleden in het autolandschap, door de offroadkwaliteiten en het robuuste karakter van een pick-up te paren aan de luxe, de binnenruimte en de veelzijdigheid van een grote SUV. Een beetje als een Toyota Land Cruiser, maar dan met wat meer glamour... en voor een scherpere prijs.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 202 pk
    • 8.2 l / 100 km
    • CO2: 216 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 202 pk
    • 8.2 l / 100 km
    • CO2: 216 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 202 pk
    • 8.4 l / 100 km
    • CO2: 219 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 7 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 202 pk
    • 8.2 l / 100 km
    • CO2: 216 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 202 pk
    • 8.4 l / 100 km
    • CO2: 219 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 7 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests KGM Rexton

Onze tests

Nieuws KGM

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget