Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Nissan Micra 5d 2020

  • Niet meer beschikbaar
  • De huidige Micra, die in 2017 debuteerde, is enkel verkrijgbaar als vijfdeurs en meet net geen 4 meter. Het koetswerk is behoorlijk breed en samen met de lange wielbasis en de vrij lage daklijn zorgt dat voor een dynamische uitstraling. Binnen in de auto is de breedte van het koetswerk goed voelbaar op schouderhoogte. Achterin is de Micra daarentegen geen wonder qua hoofd- of beenruimte, en de korte deuren en het vrij lage dak hinderen bovendien de instap naar de achterbank. Voor een auto van dit formaat heeft de koffer een behoorlijk volume van 300 liter, maar met de tweedelige leuning van de achterbank neergeklapt is de laadvloer helaas niet vlak.

    Op zijn platform dat hij deelt met de Renault Clio, weet de Micra een flinke portie rijplezier te serveren. De combinatie van een vrij korte wielbasis en relatief brede sporen geeft de kleine Nissan een stabiel en wendbaar karakter. In 2020 werd het motorgamma volledig aangepast, waarbij niet enkel de diesel, maar ook de topversie aan benzinezijde verdween. Daarmee bleef enkel nog de 1.0 IG-T over, een eenliter-driecilinder die 92 pk ontwikkelt. Hij wordt geleverd met ofwel een manuele vijfbak ofwel een CVT, die goed past bij het uiterst soepele karakter van deze drukgevoede driepitter – zelfs al topt deze versnellingsbak het maximumkoppel af op 144 Nm.

    De Nissan Micra verenigt alle ingrediënten om een Europees publiek aan te spreken: een frisse look, een moderne uitrusting, een dynamisch onderstel en een gewillige en zuinige benzinemotor. De CVT Xtronic is daarbij de beste keuze om stressvrij te rijden in druk stadsverkeer.

  • Benzine

    • Manueel
    • 100 pk
    • 4.5 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 100 pk
    • 4.6 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 100 pk
    • 4.5 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continu Variabele Transmissie
    • 100 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continu Variabele Transmissie
    • 100 pk
    • 4.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continu Variabele Transmissie
    • 100 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Nissan Micra

Onze tests

Nieuws Nissan

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget