Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Verkoopsrecord voor Cardoen

Geschreven door Olivier Duquesne op 15-01-2010

Multimerkenverdeler Cardoen heeft in 2009 een verkoopsrecord gerealiseerd. Zijn agressieve prijzenpolitiek heef vruchten afgeworpen.

Cardoen wist in 2009 15.200 nieuwe en jonge tweedehandsauto's te verkopen, wat liefst 47,5 procent of 4.900 auto's meer is dan het jaar ervoor. Dat resultaat staat in schril contrast met de Belgische markt, waar 11 procent minder nieuwe auto's werden verkocht. Cardoen maakt gebruik van erg agressieve prijsstellingen, met onder andere een gewaagde campagne waarbij een tweede kleinere auto werd cadeau gedaan bij de aankoop van een groot model. Die strategie lijkt haar vruchten af te werpen en beantwoordt aan een deel van de vraag van prijsbewuste autokopers. Dat blijkt trouwens ook uit het volgende cijfer: in 2008 bedroeg de gemiddelde prijs van een bij Cardoen gekochte auto 15.900 euro, in 2009 was dat maar 14.000 euro.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten