Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Markt / Cardoen: online verkoop, tevreden of geld terug

Geschreven door Frédéric Kevers op 19-11-2020

Cardoen, de onafhankelijke groothandelaar in auto's, biedt nu een online verkoopdienst aan met thuisbezorging en een volledige terugbetaling bij ontevredenheid.

Door de Covid-19-pandemie en de lockdownmaatregelen - gedeeltelijk of volledig - die eraan verbonden zijn, heeft de e-commerce een serieuze sprong gemaakt. Volgens een studie van carnext.com zou 1 op de 3 consumenten bereid zijn om een auto online te kopen. Een vaststelling waar Cardoen een graantje van wil meepikken door een online aankoopdienst aan te bieden, met levering aan huis en vooral de mogelijkheid om je geld volledig terug te krijgen als je niet tevreden bent over je aankoop.

Do it online

Cardoen hanteert dus de gebruikelijke regels die van kracht zijn voor e-commerce. Naast de levering aan huis, gunt de verkoper zijn klanten die online bestellen ook een bedenktijd van 14 dagen. Sterker nog, men garandeert een volledige terugbetaling, inclusief inschrijvingskosten, als de klant niet tevreden is en zijn auto wil retourneren.

Een aantrekkelijk aanbod dat simpelweg inspeelt op een werkelijke vraag, zoals Wim Bruggeman, co-CEO van Cardoen, uitlegt: "Na de eerste lockdown hebben we gemerkt dat de klanten steeds gretiger waren om een auto via het internet te kopen. Niet minder dan een derde van de aankopen sinds maart beginnen met een reservering op onze site. Sinds deze week kan je nu dus ook een volledig digitale aankoop doen van een nieuwe auto bij Cardoen."

Een mogelijkheid die steek houdt met deze tweede lockdown, die elk bezoek, elke aankoop en elke levering in de showroom verbiedt. Kiezen voor een 100% elektronische aanpak is dus niet zomaar een optie, maar momenteel de enige optie voor wie een nieuwe auto wil kopen. Cardoen zet niet enkel een catalogus online met foto's en video's, maar wil een volledige ondersteuning bieden met een videogesprek om de transactie af te ronden.

100% terugbetaald

En wat gebeurt er als de transactie is goedgekeurd, maar je niet tevreden bent over je aankoop? Net als elke andere aankoop op het internet, geeft Cardoen een herroepingsrecht van 14 dagen. Het retourneren gebeurt op afspraak bij de concessie. Cardoen haalt een beetje inspiratie bij Tesla en biedt zelfs een volledige terugbetaling als de auto midner dan 1.000 km heeft afgelegd en er geen enkele schade te bemerken valt. De verkoper gaat zelfs verder en betaalt ook de inschrijvingskosten terug... zodra de sleutels en de papieren van de auto terug in zijn bezit zijn.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten