Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Markt / Hoeveel kosten de Peugeot 3008 en E-3008 in België?

Geschreven door Frédéric Kevers op 01-12-2023

Je kan de nieuwe Peugeot 3008 bestellen, maar voorlopig beperkt de keuze zich tot twee motorisaties (MHEV of BEV) en twee uitrustingsniveaus (Allure of GT)

De nieuwe Peugeot 3008 heeft grote schoenen te vullen, want zijn voorganger was een kip met gouden eieren. In tegenstelling tot de nieuwe Renault Scénic, die enkel aangeboden zal worden als elektrische E-Tech, kiest Stellantis voor een dubbele oplossing. Je hebt immers de keuze tussen een 3008 met hybride verbrandingsmotor en een E-3008 met elektrisch aandrijfgeheel. 

Bij de lancering kunnen klanten kiezen voor de mildhybride Peugeot 3008 1.2 THP 48V, die aangedreven wordt door een drukgevoede driepitter die 136 pk en 230 Nm sterk is en schakelt via de gerobotiseerde e-DCT6 met dubbele koppeling. Of voor de elektrische Peugeot E-3008 73 kWh Single Motor, die een systeemvermogen van 210 pk combineert met een rijbereik van 525 kilometer.

Je kan AC-laden via een ingebouwde driefaselader van 11 kW, optioneel kan je de Peugeot E-3008 uitrusten met een exemplaar van 22 kW. DC-snelladen kan aan maximum 160 kW, zodat je aan een halfuur genoeg hebt om het accupakket van de elektrische SUV weer bij te laden tot 80%.  Later wordt het gamma aangevuld door plug-inhybride varianten van de 3008 en met extra versies van de E-3008, met extra motor en grotere batterij.

2024 Peugeot E-3008 Charging

Koetswerk en interieur

De designers van de nieuwe Peugeot 3008 omschrijven het lijnenspel als dat van een Fastback-SUV. Het opvallend compact gebleven koetswerk is 4,54 meter lang, 1,89 meter breed en 1,64 meter hoog en pronkt met een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,28. De wielbasis meet 2,73 meter en het koffervolume bedraagt 520 liter. Het interieur telt 17 opbergvakken die samen goed zijn voor nog eens 34 liter aan stouwruimte. Wie meer ruimte zoekt, moet wachten op de nieuwe Peugeot 5008.

Zoals bij elke i-Cockpit van Peugeot moet je opnieuw boven de stuurvelg kijken op het instrumentarium te zien. Alleen krijgt die digitale tellerpartij een panoramische invulling bij de nieuwe Peugeot E-3008, want het gaat om een gebogen scherm van 21 inch dat ook de display van het infotainmentsysteem omvat. Op de middenconsole vind je een eveneens digitale bedieningsmodule - de zogeheten i-Toggles - voor de belangrijkste features zoals de airco, de navigatie en de smartphoneconnectie.

2023 Peugeot 3008 & E-3008 i-Cockpit

Belgische prijs Peugeot 3008 & E-3008

Voorlopig is er sprake van uitrustingsniveaus: je kan de nieuwe Peugeot 3008 en E-3008 bestellen als Allure en als GT, die je herkent aan zijn tweekleurige koetswerk en 20-duimsvelgen. Enkel de topversie komt standaard met de nieuwe Panoramic i-Cockpit, de aanpasbare i-Toggles en het Advanced-navigatiesysteem. 

  • Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCT6 136 Allure: 38.370 euro
  • Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCT6 136 GT: 42.870 euro
  • Peugeot E-3008 73 kWh Allure: 49.500 euro
  • Peugeot E-3008 73 kWh GT: 54.500 euro

 

 

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten