Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / ‘Gewone’ Bentley Continental GT hybride heeft nog steeds 680 pk

Geschreven door Yeelen Möller op 09-04-2025

Het was je misschien nog niet opgevallen, maar de nieuwe generatie Bentley Continental GT, GTC en Flying Spur werd eerst gelanceerd als supersnelle Speed. Nu is het aan de ‘normale’ versies, die eveneens vertrouwen op een plug-inhybride V8.

Bentley nam vorig jaar afscheid van zijn iconische W12, die al sinds de renaissance van het merk onder VW-bewind in 2003 werd gebruikt. De twaalfcilinder ontwikkelde in zijn krachtigste vorm 660 pk en 900 Nm. Om de pijn te verzachten, lanceerde Bentley de vierde generatie Continental GT (in werkelijkheid een facelift van het vorige model uit 2018) meteen als snelle Speed met de nieuwe ‘Ultra Performance Hybrid’-aandrijflijn van het merk. Dat is een plug-inhybride 4.0 V8 met twee turbo’s met liefst 782 pk en 1.000 Nm! Enkele maanden later werd ook de vierdeurs Flying Spur Speed onthuld met deze ‘milieuvriendelijke’ motor onder de kap.

Instappertje met 680 pk

Nu wordt het kerngamma van Bentley uitgebreid met de ‘instapversies’ van de Continental GT, GTC (de cabrio) en de Flying Spur. Die vertrouwt op dezelfde V8 en dezelfde batterij van 25,9 kWh, maar de combinatie is teruggeschroefd naar ‘slechts’ 680 pk en 930 Nm. Niet toevallig exact evenveel als de Porsche Panamera Turbo E-Hybrid, die dezelfde hybride V8 heeft, en nog altijd meer dan in de krachtigste versie van de oude Continentals.

High Performance Hybrid

Bentley noemt deze teruggeschroefde versie van zijn PHEV V8 de ‘High Performance Hybrid’, en de prestaties zijn inderdaad nog steeds indrukwekkend: 0 tot 100 km/u in 3,7 (Continental GT) tot 3,9 seconden (Continental GTC en Flying Spur)! De topsnelheid geeft Bentley nog niet mee, wel dat elk model nu meer dan 80 km volledig elektrisch kan rijden. Een Bentley met een fiscaal vriendelijke CO2-uitstoot van amper 30 g/km? Anno 2025 kan het gewoon. En om de extra kilo’s van het hybride systeem onder controle te houden in de bochten, hebben ook de niet-Speeds recht op een actieve ophanging met vierwielsturing en een elektronische sper.

Nu ook als Azure

Naast de nieuwe motor brengt Bentley ook de Azure-uitvoering terug van weggeweest naar het gamma van de Continental GT, GT Convertible en Flying Spur. Die herken je aan de verticale spijlen in de grille, specifieke 22-duimsvelgen en de Azure-badges aan de buiten- en binnenkant. De Azures krijgen ook een meer uitgebreide standaarduitrusting en specifieke personalisatiemogelijkheden om ze beter te doen passen bij je villa aan de Côte d’Azur.

De prijzen? Die beginnen voor de Continental GT bij 210.924 euro... exclusief belastingen. Inclusief 21% btw zit je dus aan ongeveer 255.000 euro, wat een dikke 40.000 euro goedkoper is dan de Bentley Continental GT Speed. De nieuwe modellen zijn per direct te bestellen.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten