Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Alfa Romeo 159

Geschreven door Olivier Duquesne op 21-02-2008

Voor 2008 ondergaan de 159 berline en Sportwagon een lichte facelift. De uiterlijke aanpassingen vallen nauwelijks op, maar onderhuids is er meer nieuws te rapen.

De belangrijkste wijzigingen aan de Alfa 159 springen niet meteen in het oog. Voortaan krijgen alle versies van de 159 standaard het Q2-sperdifferentieel tussen de voorwielen. Bovendien kan de 3,2 liter grote V6 van 260 pk nu ook gecombineerd worden met voorwielaandrijving, terwijl dat voordien alleen het geval was met de Q4-vierwielaandrijving met drie differentiëlen. De ingenieurs van Alfa hebben ook gesleuteld aan het gewicht en het weggedrag. Zo krijgt de 159 voortaan een buisvormige stabilisatorstang, zijn de voorste remzadels op de viercilinderversies gemaakt van aluminium en werd het gewicht van de lichtmetalen velgen teruggedrongen. Het eindresultaat is dat de auto 45 kilo lichter is geworden.

De meest in het oog springende esthetische wijzigingen zijn terug te vinden in het interieur. Zo werd het design van het multifunctionele scherm in het midden van het dashboard vernieuwd en werd de bediening van de automatische airco met twee zones aangepast. Bovendien werden de wijzerplaten hertekend. De Alfa 159 modeljaar 2008 krijgt ook nieuwe stoelen voor en achter, die sportiever gevormd zijn. De Sportwagon beschikt over het Fix & Fold-systeem, waarmee snel een vlakke laadvloer kan worden gecreëerd door de achterbank neer te klappen. Aan de buitenkant is de belangrijkste vernieuwing de in het merklogo geïntegreerde drukknop om de koffer te openen. De Sportiva-versie pakt uit met een nieuw interieur en exclusieve zeventienduimvelgen met vijf spaken. Ten slotte wordt het gamma uitgebreid met drie nieuwe koetswerkkleuren (Ghiaccio-wit, Cristallo-hemelsblauw en Indigo-grijs).

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten