Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / DR: Chinese autobouwer wil België veroveren

Geschreven door David Leclercq op 21-01-2019

DR, een van de merken van de Chinese Chery-groep, is aanwezig in Brussel. Het wil onze markt overspoelen met superuitgeruste SUV’s aan een prijs die alle concurrentie tart.

De merknaam DR zegt je ongetwijfeld niets, maar in Italië is deze Chinese autobouwer al actief sinds 2006. Destijds begon het merk zijn carrière daar met een prototype voor een SUV, de DR5, die werd voorgesteld op het salon van Bologna. Sindsdien opereert DR vanuit Italië. Concreet worden de auto’s voor 60 procent geassembleerd in China en wordt de afwerking uitgevoerd in Italië (Macchia di Isernia). Ook de laatste tests en de nodige aanpassingen gebeuren daar. Het gamma is in 2017 helemaal vernieuwd, en sindsdien koestert het merk grotere ambities.

Eerst SUV’s

Net zoals China is ook Europa in de ban van de SUV. Het is dus geen verrassing dat het nieuwe gamma uit dit soort modellen bestaat. Er zijn er drie: de DR3, de DR4 en de DR6. De eerste is een compact model van 4,2 meter (formaat van een Golf) met een 1.6-benzinemotor van 106 pk. De tweede is iets groter (4,32 meter) en heeft een 1.5 met 120 pk, terwijl de DR6 4,5 meter lang is en wordt aangedreven door een “turbomotor” met 150 pk. De prijzen zijn verrassend: respectievelijk 15.000, 17.000 en 20.000 euro. Daar komt geen cent bij, want alle opties zijn inbegrepen. Zo hebben de auto’s standaard lichtmetalen velgen, airco, een mirroringsysteem voor smartphones, 360-gradencamera’s, een interieur in leer enzovoort. Dat is moeilijk te overtreffen. Alle modellen kunnen ook worden uitgerust met LPG of CNG. Dat zou wel eens zinvol kunnen zijn gezien de hoge CO2-uitsoot van de motoren (respectievelijk 180, 174 en 179 g/km). Dat lijkt op papier trouwens het enige gebrek van deze DR-producten. We vragen ons af hoe dit in de praktijk zal lopen gezien het feit dat Qoros een paar jaar geleden vergelijkbare ambities had…

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten