Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / BMW 745e: aan de stekker

Geschreven door Klaas Janssens op 01-02-2019

De facelift van de 7 Reeks krijgt een nieuwe plug-in hybride. De BMW 745e belooft een CO2-uitstoot van 48 gram en een elektrische autonomie van 58 kilometer.

Tot dusver draaide de facelift van de BMW 7 Reeks vooral rond die opmerkelijke neuscorrectie. Met de introductie van de 745e, de 745Le en de 745Le xDrive hoopt de Beierse constructeur het accent te verleggen naar wat ze de vergroening van hun luxewagens noemen. Deze plug-inhybride variant combineert een zes-in-lijn met een elektrische hulpmotor en een setje lithium-ionbatterijen. Het systeemvermogen bedraagt 394 pk, maar komt enkel vrij als de BMW 745e in Sport-modus staat. Het gecombineerde maximumkoppel piekt op 600 Nm.

2,1 liter/100 km

De BMW 745e sprint in 5,1 seconden van 0 naar 100 km/u. De 745Le doet er een fractie langer over, wegens zwaarder. De 745Le is iets sneller, dankzij de tractie van de vierwielaandrijving. De elektronisch beperkte topsnelheid bedraagt telkens 250 km/u. De elektrische topsnelheid varieert naargelang de gekozen rijmodus. In de Hybrid-stand haalt de plug-inhybride BMW 745e een top van 110 km/u, in de Electric-setting klimt de digital teller tot 140 km/u. De Duitse constructeur belooft een gemiddeld normverbruik van 2,1 liter per 100  kilometer, dat is het CO2-equivalent van 48 gram per kilometer. Het emissieloze rijbereik zou 58 kilometer bedragen, toch in theorie.

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten