Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Pagani Huayra Imola Roadster voor wie 5 miljoen euro heeft slingeren

Geschreven door Frédéric Kevers op 28-11-2023

De Pagani Huayra verwelkomt alweer een speciale versie, want de Imola is er nu ook als Roadster. De V12-motor van AMG-makelij ontwikkelt 834 pk en het prijskaartje bedraagt 5 miljoen euro.

Voor wie de nochtans redelijk speciale Pagani Huayra niet uitzonderlijk genoeg is, blijft de Italiaanse sportwagenbouwer speciale versies verzinnen. Denk maar aan de Huayra Codalunga met longtail, de Huayra Dinamica Evo of de Utopia, die als opvolger van de Huayra aan het gamma toegevoegd werd.

LEES OOK Pagani C10 gaat elektrisch

En het is nog niet gedaan, want de Huayra Imola krijgt een dakloze Roadster-variant. Die wordt gebouwd door de Grandi Complicazioni-afdeling, verantwoordelijk voor speciale projecten. De oplage telt 8 exemplaren, die elk 5 miljoen euro kosten.

2023 Pagani Huayra Imola Roadster

838 pk voor 1.258 kg

Centraal achterin de Pagani Huayra Imola Roadster ligt een 6 liter-V12 die twee turbo's gebruikt om het vermogen op te krikken tot 838 pk. Die power wordt op de achterwielen gezet via een sequentiële 7-bak van Xtrac, die een stuk lichter is dan een gerobotiseerde transmissie met dubbele koppeling of een klassieke automaat. En dat helpt om het gewicht laag te houden: de Imola Roadster weegt slechts 1.259 kilogram.

LEES OOK Atmosferische V12 voor Pagani Huayra R

Naar de prestaties van de Pagani Huayra Imola Roadster blijft het raden, de Italiaanse constructeur zegt wel dat het spoilerpakket goed is voor 598 kilogram aan neerwaartste druk bij 280 km/u. En dat de zijdelingse versnelling 2,2 G bedraagt. Met dank aan de speciale P Zero Trofeo R-banden van Pirelli, die rond gesmede velgen liggen - 265/30 R20 voor- en 335/25 R21 achteraan.

Web Editor

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten