Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Pagani Zonda Revolucion

Geschreven door Olivier Duquesne op 04-06-2013

Pagani heeft de laatste versie onthuld van de Zonda, de Revolucion. Die voor circuit ontwikkelde supercar wordt aangedreven door een AMG-V12 met 800 pk.

De Pagani Zonda Revolucion is weliswaar straatlegaal, maar is vooral voor circuitgebruik ontwikkeld. De 6.0-V12 van AMG Mercedes is centraal achterin gemonteerd en levert 800 pk en 730 Nm. Hij is gekoppeld aan een sequentiële zesbak die in 20 milliseconden kan schakelen. Dankzij een monocoquestructuur in koolstofvezel en titanium weegt de auto slechts 1.070 kilo.

De trekkrachtcontrole van Bosch kent liefst 12 instellingen en is gekoppeld aan een nieuw ABS. De ingenieurs hebben op de achtervleugel DRS gemonteerd, een systeem dat de luchtweerstand moet verminderen. Het kan manueel worden bediend vanop het stuurwiel maar kent ook een automatische functie en volgt dan een logica die door de mensen van Pagani op punt is gezet. De auto voor raceliefhebbers of verzamelaars kost liefst 2,2 miljoen euro exclusief belastingen.

Web Editor - Specialist Advice

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten