Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Renault Captur

Geschreven door Olivier Duquesne op 05-03-2013

Met de Captur voegt Renault een SUV van 4,12 meter lang aan zijn gamma toe. Deze rivaal voor de Nissan Juke onderscheidt zich in het interieur door enkele originele vondsten.

Twee jaar na de gelijknamige conceptcar debuteerde de productieversie van de Renault Captur op het salon van Genève (7-17 maart). Deze kleine SUV maakt gebruik van het B-platform en de aandrijfgehelen van de Clio, maar pakt uit met een stoere look, dankzij een bodemvrijheid van 200 millimeter, koetswerkbescherming en gespierde bumpers. Niettemin is de Captur vooral voor de stad bedoeld, zoals ook blijkt uit zijn buitenafmetingen: hij is 4,12 meter lang, 1,77 meter breed en 1,57 meter hoog. De kofferinhoud varieert van 377 tot 455 liter, afhankelijk van de stand van de verschuifbare achterbank.

Binnenin pakt deze stoere vijfdeurs uit met enkele originele oplossingen. Zo heeft hij geen klassiek handschoenkastje, maar een soort lade met een inhoud van 11 liter. Tussen de voorstoelen zit nog een verwijderbaar opbergcompartiment van 1,6 liter en ook bovenaan op het dashboard is een groot bergvak met deksel geïntegreerd. Optioneel is een verwijderbare stoelbekleding verkrijgbaar, met hoezen die kunnen worden losgeritst en machinewasbaar zijn. Tot slot vinden we ook hier het multimediasysteem met aanraakscherm R-Link, dat e-mails kan lezen en waarvoor je apps kunt downloaden van onder andere Coyote, TomTom of Twitter.

De Captur wordt bij zijn lancering komende lente verkrijgbaar met twee TCe-benzinemotoren, goed voor 90 en 120 pk (113 en 125 g CO2/km). De krachtigste van de twee wordt gekoppeld aan de gerobotiseerde EDC-versnellingsbak met dubbele koppeling. Op dieselvlak wordt deze SUV in eerste instantie enkel verkrijgbaar met de 1.5 dCi 90, die met zijn gemiddelde normverbruik van 3,7 l/100 km een CO2-uitstoot laat optekenen van 95 g/km. Later zal ook deze motor kunnen worden uitgerust met de EDC-versnellingsbak. De prijzen van de Captur zouden bij ongeveer 17.000 euro moeten beginnen.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten