Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Update / Citroën Ami gaat naar Amerika als deelauto

Geschreven door Frédéric Kevers op 06-05-2021

Stellantis gaat de Citroën Ami op Amerikaanse grond lanceren via zijn Free2Move-dienst, om deel uit te maken van zijn autodeelvloot. Een typisch Franse brommobiel voor in de stad, zal het ook werken in de VS?

Citroën maakt zijn comeback in de Verenigde Staten, maar dan in alle bescheidenheid. Stellantis heeft besloten om Free2Move, zijn dochterbedrijf gespecialiseerd in mobiliteitsdiensten, uit te rusten met Citroëns Ami als deelauto's. Een 'herovering' van de Amerikaanse markt, maar dan op heel kleine schaal, want er worden in eerste instantie maar 5 auto's geleverd.

Testfase

In een eerste fase zal Citroën 5 Ami's leveren in Washington voor een evaluatiefase. Momenteel maakt Free2Move gebruik van Chevrolets in de Amerikaanse hoofdstad. Maar in zijn streven om zijn vloot te elektrificeren, test Free2Move de Citroën Ami, die een nieuwe dimensie moet toevoegen aan zijn autodeeldiensten door zijn minuscule formaat en zijn elektrische aandrijflijn.

Alles inbegrepen

Free2Move biedt zijn klanten de mogelijkheid auto's te reserveren via een app. Parkeren, benzine (of in dit geval elektriciteit) en verzekering zijn inbegrepen in de kosten van elke huurauto, terwijl de huurtarieven worden berekend op basis van de duur van de huur van het voertuig, per minuut, uur of dag, afhankelijk van het gekozen pakket.

2021-citroen ami cargo

Ami Cargo

Deze aankondiging van een experiment op Amerikaanse bodem valt samen met de voorstelling van een bedrijfsvariant, de Citroën Ami Cargo. De Citroën Ami is slechts 2,5 m lang, net als de originele Smart, en biedt een beperkt vermogen van 8 pk, aangedreven door een 5,5 kWh batterij die hem een theoretische actieradius van 70 km geeft. Veel spullen zal je er dus niet mee kunnen vervoeren, en ook niet erg ver, maar de Citroën Ami Cargo vervangt de passagierszetel door een laadruimte die tot 396 liter kan bevatten en een maximaal laadvermogen van 140 kg heeft. Deze utilitaire versie zal vanaf juni 2021 in Europa op de markt komen tegen een vanafprijs van 6.490 euro, 410 euro minder dan de Citroën Ami voor 2 personen.

Web Editor

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten