De vernieuwde Kia EV6 GT combineert de visuele en technologische updates van de recente facelift met het aandrijfgeheel van de Hyundai Ioniq 5 N. Dat wil zeggen dat het systeemvermogen stijgt van 585 naar 650 pk, toch als je de Launch Control-functie activeert. In de normalere rijmodi puurt de EV6 GT 609 pk uit zijn twee elektromotoren.
Opvallend: die extra power resulteert niet in snellere sprintcijfers: de spurt van 0 tot 100 km/u vraagt nog steeds 3,5 seconden. De topsnelheid bedraagt 260 km/u. Wel leuk: net zoals de Ioniq 5 N krijgt de Kia EV6 GT nu virtuele schakelmomenten en een fake motorgeluid, op het eerste gezicht onnozele toevoegingen die in de praktijk uitstekend blijken te werken.
Grotere batterij, meer rijbereik
Dat de vernieuwde Kia EV6 GT niet sneller is dan zijn voorganger, zou wel eens te maken kunnen hebben met zijn wat hogere gewicht. Want dat krachtigere aandrijfgeheel gaat hand in hand met een grotere batterij, waarvan de capaciteit toeneemt van 77,4 kWh naar 84 kWh. Dat levert de EV6 GT ook een groter rijbereik op: de WLTP-range stijgt van 400 naar 450 kilometer.
Aan de 800V-architectuur wordt niet geraakt, zodat deze Kia aan 18 minuten snelladen genoeg heeft op het accupakket naar 80% van zijn capaciteit te brengen.
Neon-groene designdetails
Het koetswerk van de vernieuwde Kia EV6 GT krijgt een aerodynamisch geoptimaliseerde bodykit, met naast een wat dieper duikende voorzijde en een mooi geïntegreerde dakspoiler ook een opvallend ontworpen achterdiffusor met verschillende lamellen. Om er echt zeker van te zijn dat je een GT en geen GT-Line voor je neus hebt staan, speur je best naar de Neon-groene details. Zoals voor de remklauwen, voor de GT-sneltoets op het stuur en voor de afwerking van de sportstoelen en het dashboard.
De GT wordt begin 2025 aan het gamma van de gefacelifte EV6 toegevoegd. En dat voor een vanafprijs van 73.300 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!