Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Update / De Volvo ES90 en EX90 achterna: ook Polestar 3 krijgt 800V-architectuur

Geschreven door Klaas Janssens op 07-10-2025

Net zoals de Volvo EX90 waarmee hij zijn fundamenten deelt, krijgt de Polestar 3 een 800V-architectuur met sterkere motoren en verbeterde batterijen die sneller opladen.

Samenvatting Polestar 3 (modeljaar 2026)

  • Van 400 naar 800 volt
  • Snelladen aan 350 kW (310 kW voor Rear Motor)
  • Lichtere batterijen en sterkere elektromotoren

De onderhuidse evoluties die de Volvo EX90 adopteerde van de nieuwe ES90, vinden nu ook hun weg naar de Polestar 3. En dan hebben we het in de eerste plaats over de switch van een 400- naar 800-voltarchitectuur, een upgrade die in snellere snellaadtijden resulteert.

Snelladen en rijbereik

De Twin Motor geraakt aan 350 kW, de Rear Motor (dat is de nieuwe naam voor de Single Motor) haalt 310 kW. Reken op dik 20 minuten om de capaciteit van het accupakket weer op 80% te brengen. Over die door CATL aangeleverde batterijen gesproken: die zijn iets kleiner, maar wel efficiënter.

De vernieuwde Polestar 3 Rear Motor heeft een batterij van 92 kWh, de Dual Motor en de Performance gebruiken een exemplaar van 106 kWh. Dat resulteert in een rijbereik van respectievelijk 604, 635 en 593 kilometer. Bovenop die snellere laadtijden en die efficiëntere batterijen belooft Polestar ook betere prestaties. Het systeemvermogen van de Rear Motor klimt van 299 naar 333 pk, de Dual Motor is nu 544 en de Performance zelfs 680 pk sterk. 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten