Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Update / Range Rover: zes-in-lijn met elektrische turbo

Geschreven door Olivier Duquesne op 03-05-2019

De Range Rover krijgt enkele technologische aanpassingen. Hij ontvangt vooral de mild hybride Ingenium 3.0 zes-in-lijn van 400 pk.

SUV DAYS op 11 en 12 mei 2019

Ontdek, samen met onze redactie, gratis meer dan 30 SUV's

Meer over het evenement >>

De Range Rover-catalogus wordt uitgebreid met een nieuwe motor: de 3.0 zes-in-lijn Ingenium van Jaguar Land Rover die al wordt gebruikt door de Range Rover Sport HST. Dit biturbo-benzineblok van 400 pk en 550 Nm is mild hybride dankzij een elektrische hulp van 48 V. Een elektrische compressor helpt de luxe-SUV ook tijdens acceleraties voor een snellere respons. Deze MHEV-oplossing geeft de Range Rover een officieel verbruik van 9,3 l per 100 km, ofwel 212 g CO2/km (NEDC 2.0). Op vlak van prestaties geeft Land Rover aan dat de 0-100 km/u voorbij is in 6,3 s. De topsnelheid ligt op 225 km/u. Bovendien geniet de Range Rover van een nieuwe functionaliteit voor de led-Matrixlampen. Een verkeersbordendetectie schakelt sommige diodes uit om te voorkomen dat de bestuurder wordt verblind door het reflecterende paneel. Het is ook makkelijker om het lichtbeeld aan te passen voor links rijden voor een reis naar het Verenigd Koninkrijk dankzij de Touristmodus.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten