Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 : Ook als SUV prettig sturend

Vergeet het kekke coupeetje van rond de millenniumwisseling: de Ford Puma presenteert zich voortaan als een cross-over uit het B-segment. Opnieuw op basis van de Fiesta, maar wel een stuk ruimer én polyvalenter.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.97/20

Overzicht :

Anno 2020 is het haast onmogelijk om nog nieuwe autonamen te bedenken. Terwijl er in 1975 nog ‘maar’ 75.000 badges gepatenteerd waren, zijn dat er vandaag al ongeveer een miljoen. Constructeurs die hun letter- en cijfercombinaties voor de komende decennia nog niet op het droge hebben, resten bijgevolg maar twee opties: naar obscure eigennamen grijpen of nietszeggende neologismen verzinnen. En dat zag Ford echt niet zitten. Het Blauwe Ovaal dook liever in de archieven, waar nog een naam rondslingerde die destijds goed onthaald werd en die ook twintig jaar na datum nog positieve connotaties opwekt: Puma. En omdat de top van Ford er zeker van is dat compacte sportcoupés niet snel gaan terugkomen, heeft het management besloten om die naam op een kleine SUV te plakken. Tot spijt van wie het benijdt.

  • Degelijke prestaties
  • Laag verbruik mogelijk
  • Handig compact formaat
  • Luchtig interieur
  • Intuïtief infotainmentsysteem
  • Praktische koffer (met MegaBox)
  • Vrij stugge ophanging
  • Motortrillingen na koude start
  • Nerveus stuur
  • Beperkte knieruimte achterin
  • Sober dashboard
  • Polariserend ontwerp

In dit artikel : Ford, Ford Puma