Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2025 Opel Frontera Hybrid 145 (GS)

Geschreven door Ken Divjak op

Met de nieuwe Frontera verkent Opel onontgonnen terrein. Niet door opnieuw te velde te trekken zoals met de eerste generatie uit 1992, maar wel door een budgetmodel aan te bieden in het populaire B-SUV-segment. Wij testten de 145 pk sterke (mild)hybride versie.

30.150 €
  • Score redactie 14.40 /20

Vanbinnen is de Frontera ruim genoeg om vier volwassenen en hun bagage te vervoeren. Zowel voor- als achterin is er voldoende been- en hoofdruimte dankzij de ruime wielbasis en de toegenomen hoogte. De afgebeelde Intelli-Seat-stoelen (standaard op de GS, in het Comfort Pack van 1.000 euro voor de Edition) zitten best goed.

Bovendien geven ze het anders grauwe interieur wat cachet met hun tweekleurige ecostof, gemaakt van gerecycleerde petflessen. Naar zachte kunststoffen is het vergeefs zoeken in de cabine. De gebruikte materialen zijn allemaal hard en krasgevoelig, maar worden in de topversie gelukkig afgewisseld met een strookje stof (op de armsteunen) of een ander motief (op het dashboard). De aaneengeschakelde schermen zijn verder klein, maar goed geïntegreerd, ook al vind je er alleen basisfuncties op terug.

Leuk bedacht, maar...

Gezellig of inspirerend kun je het interieur dus niet noemen. Oké, de dashboarduitsparing aan passagierskant is leuk bedacht en de gekantelde inductielader slim geïntegreerd. Ook het brede elastiek rond de bekerhouders oogt fris, maar daarmee is dan ook alles zowat gezegd. Het instrumentenpaneel komt namelijk integraal uit Frankrijk, inclusief de visuals en de knoppen eromheen.

Het optionele stuurwiel is wél uniek voor de Opel-versie, maar verder moet het dashboard van de Frontera het resoluut afleggen tegen dat van de Citroën C3 Aircross of Dacia Duster. Een streepje kleur zou hier wonderen doen, net als een paar frivole toetsen.

Een kofferinhoud van 460 liter is daarentegen best ruim. Voor dat volume moet de verstelbare laadvloer wel in zijn laagste stand, wat dan weer de drempel groter maakt waarover je je ­bagage moet tillen. Aan weerszijden van de koffer zijn er handige vakken om kleine spullen op te bergen. De achterbank kan in ongelijke delen worden neergeklapt om het volume uit te breiden tot een knappe 1.600 liter.

In dit artikel : Opel, Opel Frontera

Tests

Onze tests