Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2023 Polestar 2 Long Range Single Motor (facelift)

Geschreven door Frédéric Kevers op

Dat de Polestar 2 eigenlijk een Volvo hoorde te zijn, is in één oogopslag duidelijk – daar veranderde de midlifefacelift weinig aan. Maar onderhuids is er wél groot nieuws te melden, met een nieuw aandrijfgeheel én een switch naar achterwielaandrijving voor de Single Motor-versie.

54.390 €
  • Score redactie 16.30 /20

Het interieur bleef onveranderd, waardoor je nog altijd verwelkomd wordt door de bijzonder ingetogen tellerpartij van 12,3 duim. Het is slechts één apostel van het Zweedse minimalisme dat zowel Polestar als zustermerk Volvo kenmerkt. De weinige fysieke knoppen die werden bewaard, staan grotendeels op het stuurwiel, met nog wat bijkomende shortcuts op de forse middentunnel. De eenvoud is zeker mooi. Maar handig? Naar onze smaak moet de rechterhand iets te vaak naar dat 11,6 duim grote aanraakscherm. Al gaan we Polestar daar niet specifiek op afrekenen; het is een ziekte van deze tijd die bijna alle constructeurs treft.

Waar we wel enige verbetering hadden gehoopt, is ter hoogte van de forse middentunnel. En dan vooral de (fraai verlichte) versnellingspook, die daar bijzonder veel (en eigenlijk overbodige) aandacht krijgt. Met maar één bekerhouder, die dan ook nog wat ongemakkelijk gewrongen zit tegen de armsteun, had een extra aflegplek daar wel handig geweest.

Review Polestar 2 Facelift 2023

Vierzitter

Door de forse middentunnel is de Polestar 2 eigenlijk maar een vierzitter. Weliswaar een bijzonder comfortabele, want gelukkig werd ook aan het fantastische zitmeubilair niet getornd – de voorstoelen behoren qua steun en comfort zelfs tot de besten in de sector. Polestar verdient evenzeer een pluim wat betreft zijn afwerking en gekozen materialen. Met de softtouch materialen voor de bekleding van dashboard en deurpanelen, de knappe inzetstukken en de prima assemblage honoreert de 2 dan ook zijn premiumstatuut.

De koffer is met 405 liter niet de grootste, maar dat ziet zich gecompenseerd door de volwaardige vijfde deur – die in- en uitladen aanzienlijk vergemakkelijkt – en evenzeer door de doordachte indeling. Onder de koffervloer bevindt zich bijvoorbeeld een handig en groot opbergvlak, terwijl je een deel van diezelfde vloer ook rechtop kunt zetten om bagage op zijn plek te houden dan wel te scheiden. Met de laadkabels hoef je daarbij geen rekening te houden; die passen in de 41 liter grote frunk. 

In dit artikel : Polestar, Polestar 2

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker