Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Win een van de 10 travelsets met autoreinigingsproducten van Oakshed & Sons!

Win een van de 10 travelsets met autoreinigingsproducten van Oakshed & Sons!

Ik neem deel

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Kia Stonic 1.0 T : Pittig baasje

Geschreven door op

22.890 €
  • Score redactie 15.51/20

Overzicht :

De markt voor kleine SUV’s boomt als nooit tevoren – het lijkt wel alsof iedereen er eentje wil. En dus haasten de constructeurs zich om op de kar te springen. Zo ook Kia, met de Stonic, op basis van de Rio.

Er gaat tegenwoordig geen maand, en zelfs geen week meer voorbij of er is wel ergens een constructeur die een kleine SUV onthult. De markt wordt op dit moment bijna letterlijk overspoeld door dit soort fake avonturiers of vermomde eenvolumers, behangen met grote plastic bumpers en voorzien van een stel overmaatse velgen. Het lijkt wel alsof klanten haast niets anders meer willen dan dit soort kleine 4x4’s (hoewel ze er doorgaans enkel zo uitzien, want vierwielaandrijving is uiterst zeldzaam in dit segment).

Dat is alvast de mening die (onder meer) Kia toegedaan is. Het Koreaanse merk gaat ervan uit dat het aanbod aan B-segment-SUV’s (genre Nissan Juke, Peugeot 2008 en Renault Captur) tegen 2020 nog groter zal zijn dan dat in het nochtans al drukbevolkte C-segment (van modellen als de Hyundai Tucson, Kia Sportage of Nissan Qashqai) – en allicht hebben de Koreanen daarin gelijk. Om het ijzer te smeden terwijl het heet is, heeft Kia dus geprofiteerd van de generatiewissel van zijn Rio om er meteen ook de Stonic van af te leiden.

  • Dynamisch en plezierig weggedrag (voor een SUV)
  • Homogeen aandrijfgeheel, prestaties
  • Verzorgde aankleding, geslaagde stijl
  • Volledige en moderne uitrusting
  • Unieke waarborg (7 jaar)
  • Niet verkrijgbaar in basisuitvoering
  • Hoge basisprijs
  • Algemeen comfort kan beter (stoelen, ophanging)
  • Versnellingsbakbediening
  • Veel harde en onaangenaam aanvoelende plastics

In dit artikel : KIA, KIA Stonic