Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Mercedes A 250 e : Plug-inbybride C-segmenter

Voor het eerst biedt Mercedes zijn compacte middenklasser ook met een laadkabel aan. Een belangrijke primeur, want BMW noch Audi heeft momenteel een plug-inhybrideversie van respectievelijk zijn 1-Reeks en A3. Of liever: nog niet. Hoeveel voorsprong bouwt de A-Klasse daarmee uit?

40.535 €
  • Score redactie 15.38/20

Overzicht :

Plug-inhybrides, dat pakt Mercedes bloedserieus en een tikkeltje anders dan de rest aan. Als enige past het merk bijvoorbeeld de technologie in op zijn diesels. Over een breed scala van zijn gamma, van de compactere C-Klasse tot de obese GLS. Het heeft echter net zo goed benzinemotoren die de hulp krijgen van een setje batterijen. Het resultaat is dat geen enkele constructeur kan tippen aan de armada van laadhybrides uit Stuttgart. Verder is dat ruime aanbod mede het resultaat van een deelstrategie (zie kader).

Mercedes is ter zake dus toegewijd, en heeft er alvast voor gezorgd dat het als eerste een compacte plug-inhybride in de premiumklasse kan neerzetten: de A 250 e moet meehelpen het vlootgemiddelde aan CO2 te doen dalen. Nu heeft Mercedes ook wel iets goed te maken als het op zuinige beloftes en lage emissies aankomt: vier jaar geleden voerde Transport & Environment een onderzoek uit waaruit bleek dat uitgerekend Mercedes de grootste lacune tussen theoretisch en echt verbruik vertoonde. De A-Klasse van de vorige generatie stak er zelfs met kop en schouders bovenuit, met een afwijking van 56 procent… Maar dat zet deze 250 e vast recht, niet?

  • Knap en ergonomisch multimediasysteem
  • Functionele achterbank, zelfs voor volwassenen
  • Verhouding prestaties-verbruik
  • Gesofisticeerd hybridegeheel
  • Performante batterij met voorbeeldig rijbereik
  • Aangepaste laadsnelheden
  • Licht bekrachtigd stuur
  • Bemoeienissen actieve veiligheid
  • Koppelreacties voortrein
  • Hoge aanschafprijs
  • Dure opties
  • Slordige assemblage
Journalist AutoGids/ AutoWereld