Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2025 Citroën C3 1.2 Turbo 100 (Max)

In het kort

  • Budget

2025 Citroën C3 1.2 Turbo 100 (Max)
Conclusie / 2025 Citroën C3 1.2 Turbo 100 (Max)

Met zijn profiel van hoog op zijn poten staande minicross-over zet de nieuwe Citroën C3 maximaal in op comfort, of dat nu van zijn ophanging of van zijn stoelen komt. Een keuze waar niks mis mee is, integendeel. In de praktijk ontpopt deze Fransman zich tot een aangename metgezel waarin je met plezier achter het stuur kruipt of plaatsneemt in zijn heldere en praktisch ingerichte interieur. Allemaal voor een uiterst scherpe prijs als je kunt leven met de uitrusting van de You-basisuitvoering. De vraag is alleen of Citroën het vertrouwen van de klanten in de kleine 1.2-driecilinder zal kunnen herstellen. Al geniet je dus voortaan wel van een waarborg van acht jaar of 160.000 kilometer. Het is de C3 gegund, want in se is dit een auto met onmiskenbare kwaliteiten, en het zou doodzonde zijn als die ondergesneeuwd zouden raken op basis van een kwalijke reputatie uit het verleden. Zullen we hem dan toch maar het voordeel van de twijfel gunnen?

In dit artikel : Citroën, Citroën C3

Hoofdredacteur Le Moniteur Automobile

Tests

Onze tests