Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Volkswagen T-Roc 1.0 TSI : Wolfsburg doet funky

Op dit moment is het al kleine en compacte SUV’s wat de klok slaat. De Volkswagen T-Roc surft ook op deze… golf. De nieuweling positioneert zich tussen de Tiguan en de nog te lanceren T-Cross.

22.120 €
  • Score redactie 15.59/20

Overzicht :

Op het eerste gezicht wil je de T-Roc onderbrengen in het segment van de kleine SUV’s (B-segment), zoals binnen hetzelfde huis de Seat Arona, maar in feite is de VW een beetje een buitenbeentje. Hij rust wel op het MQB-platform, maar niet op de A0-versie daarvan, wel die met een iets langere wielbasis. Hij is dus rechtstreeks verwant met de Golf en niet met de nieuwe Polo (op die basis komt er zoals gezegd binnenkort nog een wat kleinere T-Cross), net zoals de Audi Q2, de eerste binnen de VW-groep in dit segment met dergelijke lay-out. Door zijn ongeveer 3 centimeter langere wielbasis is er achterin iets meer plaats dan in de Seat, en met een minimumvolume van 445 liter is de koffer ook groter.

Van bij de eerste oogopslag is duidelijk dat de T-Roc qua lijnvoering een stuk minder braaf oogt dan de meeste andere VW-producten. De designers kregen meer vrijheid en gebruikten die ook. Dat betekent ook dat de T-Roc niet alleen al meer opvalt, je kunt hem ook een stuk beter personaliseren dan zijn merkgenoten. We denken daarbij aan een tweekleurig koetswerk, waarvoor flashy tinten kunnen worden gekozen, en aan een interieur dat niet louter zwart of grijs hoeft te zijn, maar ook inzetstukken kan krijgen die het opvallende van de buitenzijde kunnen herhalen.

  • Veiligheid en rijplezier
  • Aangename, zuinige krachtbron
  • Aantrekkelijke looks
  • Verzorgd algemeen comfort en dito afwerking
  • Uitstekende manuele versnellingsbak
  • Niet echt goedkoop
  • Wat stugge vering
  • Wat lange versnellingsbakverhoudingen
  • Harde, rechte achterbank
  • Magere algemene waarborg

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen T-roc

Geschreven door op