Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Audi Q7 e-Tron : Audi's grootste aan de stekker

Audi’s grootste SUV is nu ook verkrijgbaar als oplaadbare hybride. Hij kiest daarbij voor een forse, 17,3 kWh sterke batterij die hem een theoretisch elektrisch rijbereik doet beloven van maar liefst 56 kilometer… en een gemiddeld normverbruik van nauwelijks 1,8 l/100 km.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.27/20

Overzicht :

We kunnen niet meer om de hybridisering heen. De trend zal de komende jaren alleen nog maar versterkt worden, omdat de constructeurs almaar meer afstand zullen nemen van dieselmotoren, die te vervuilend zijn voor onze steden. Het is ook niet gemakkelijk om van diesels propere krachtbronnen te maken, zodat ze almaar moeilijker te verkopen zullen worden. Volgens een recente studie van consultancybureau AlixPartners zal de diesel in 2030 nog maar 9 procent van de autoverkoop vertegenwoordigen, tegenover ongeveer 50 procent vandaag. Benzinemotoren en elektrische motoren, maar vooral hybrides en plug-inhybrides zullen de fakkel overnemen. 

De voorspellingen spreken trouwens boekdelen: tegen 2030 zouden we 28 procent benzinehybrides, 25 procent benzinemotoren, 20 procent elektrische motoren en 18 procent plug-inhybrides op onze wegen moeten tellen. Daarbij is die laatste categorie auto’s voor constructeurs bijzonder interessant, omdat oplaadbare hybrides in staat zijn om een groot deel van de huidige homologatiecyclus af te leggen met hun batterij alleen. Daardoor kunnen ze bijzonder lage verbruiks- en uitstootwaarden voorleggen en op die manier de gemiddelde CO2-uitstoot van het voertuiggamma van een constructeur doen dalen, een gegeven dat almaar strenger wordt gereglementeerd door Europa (95 g/km in 2020).

En plots komt iedereen dus aandragen met een plug-inhybride. Ook Audi, dat zijn Q7 e-Tron introduceert, die voorzien is van een grote batterij van 17,3 kWh en… een dieselkrachtbron. Sommigen zullen dat ongetwijfeld een eigenaardige keuze vinden op een moment waarop Mercedes of PSA de dieselhybride opgeeft. Maar er is een verklaring voor: de ontwikkeling van de e-Tron werd afgetrapt ruim vóór de dieselgate-affaire en de verkettering van de zelfontbrander die erop volgde…

  • Geslaagde hybride (comfort, efficiëntie)
  • Interessant elektrisch rijbereik
  • Verbazingwekkende prestaties
  • Laag verbruik mogelijk
  • Rijcomfort
  • Hoog gewicht (2,7 ton leeg)
  • Plomp rijgedrag
  • Hoge prijs
  • Niet als zevenzitter verkrijgbaar
  • Gebrek aan steun voorstoelen

In dit artikel : Audi, Audi Q7

Geschreven door op