Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Cupra Terramar 2025

  • De nieuwe Terramar vervangt bij Cupra de Ateca. Je mag hem beschouwen als een Volkswagen Tiguan met een dreigender blik. Omdat hij op het bekende MQB Evo-platform staat zijn de motoren geen verrassing: geen diesels, wel een 1.5-benzine met mildhybride hulp (150 pk) of in een stekkerversie (204 of 272 pk) en een vierwielaangedreven tweeliter van 265 paarden. Qua formaat is de 4,54 meter lange Terramar een tussenmodel, en aan zijn sportieve inslag hangt een keerzijde zoals een bagageruimte van een niet meer dan gemiddelde 540 liter die in de plug-inhybride wegzakt tot 450 liter. Met neergeklapte achterbank, volgens een 40/20/20-opstelling, is de laadvloer altijd vlak.

    Door hun grote batterij bieden de PHEV’s een elektrisch rijbereik van zomaar eventjes 120 kilometer, en omdat ze kunnen snelladen op 50 kW, doen ze het niet slecht als zuinige kilometervreter. In het interieur, met chique koperkleurige accenten en sportstoelen met een aangename ondersteuning, moet je alles regelen via het centrale scherm en een teveel aan menu’s, helaas nog het oude systeem dat in moderne VW-modellen al ten goede werd aangepast. Zijn roeping als sportieve broertje van zijn Volkswagendonor heeft de Terramar minder goed voor elkaar dan bijvoorbeeld de Born tegenover de ID.3. In het geval van de stekkerversies speelt het gewicht van de batterij duidelijk te veel parten. Met de optionele adaptieve schokdempers is het vooral een erg coherente, zelfs comfortabel rijdende SUV.

    Wie de Terramar kiest voor zijn sportieve uitstraling, moet beseffen dat vooral het design het verschil maakt met de VW Tiguan, en minder het rijgedrag. De prijs verschilt niet radicaal tegenover zijn Duitse neef.

  • Benzine

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 6.1 l / 100 km
    • CO2: 139-152 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 6.1 l / 100 km
    • CO2: 139-152 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 204 pk
    • 7.5 l / 100 km
    • CO2: 171-182 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 204 pk
    • 7.5 l / 100 km
    • CO2: 171-182 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 265 pk
    • 8.4 l / 100 km
    • CO2: 191-199 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Hybride benzine Plug-in

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 204 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 10-12 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 204 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 10-12 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 272 pk
    • 5.7 l / 100 km
    • CO2: 9-12 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Cupra Terramar

Onze tests

Nieuws Cupra

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget