Deze alles-in-één module, die een verbrandingsmotor, een elektromotor, een transmissie en de bijhorende elektronica combineert, kan op de plaats van de hoofdmotor in een elektrische wagen worden geïnstalleerd – zonder grote aanpassingen aan het platform.
Daarbij functioneert die combine als een parallelle hybride of als een range extender. Het systeem accepteert eveneens verschillende brandstoffen zoals benzine, E85, zuivere methanol en synthetische brandstoffen. Volgens Matias Giannini, CEO van Horse Powertrain, maakt zijn hybrideaandrijving het voor autobouwers mogelijk om hun aanbod te diversifiëren zonder hun productieproces ingrijpend te moeten veranderen.
Lees ook – Renault wordt opgesplitst in Ampère en Power
Dit stukje innovatie komt er op een moment dat meerdere constructeurs op zoek zijn naar alternatieven om hun tegenvallende vraag naar EV's op te vangen. In het specifieke geval van Renault zou deze technologie dan ook de deur kunnen openen naar plug-in hybrides of range-extenderversies van de nieuwe Renault R5 en R4, of zelfs grotere modellen zoals de Mégane en Scénic.
