Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Scoops / Na Xpeng en Zeekr nu ook Nio gespot in België

Geschreven door Klaas Janssens op 08-06-2023

Na Xpeng in Antwerpen en Zeekr in Brussel is het de beurt aan Nio in Brugge.

Er staan een heleboel Chinese autoconstructeurs klaar op het Europese vasteland te bestormen. Na Build Your Dreams (BYD) maakt de Belgische markt zich ook klaar voor de introductie van merken zoals Xpeng, Zeekr en Nio. Maar dat wil niet zeggen dat er nog geen exemplaren op onze bodem rondrijden. 

In Antwerpen konden de prototypes van de de Xpeng P7 en de Xpeng G9 spotten, in het Brusselse kwamen we de nieuwe Zeekr X tegen. En dankzij Kristof Verdonck hebben we ook beelden van de nieuwe Nio ET7, die gefotografeerd werd aan het treinstation van Brugge. Let op de gepersonaliseerde nummerplaat.

Gespot in Brugge: Nio ET7 (2023)

Wie of wat is de Nio ET7?

Nio is een Chinese constructeur die zich niet alleen aan Tesla spiegelt, maar tevens een premium alternatief voor de elektrische modellen van Audi, BMW en Mercedes wil zijn. Aan troefkaarten geen gebrek, want de Nio ET7 komt met verwisselbare batterijen, Nvidia-supercomputers en een interessant huurprogramma - toch op de Europese markten waar hij momenteel aangeboden wordt, zoals Nederland en Duitsland.

LEES OOK Test: Nio ET7 (2023)

De elektrische aandrijflijn van de Nio ET7 combineert een synchroonmotor met permanente magneet op de vooras (180 kW) met een inductiemotor op de achteras (300 kW), goed voor een systeemvermogen van 652 pk en een maximumkoppel van 850 Nm. De 2,3 ton zware Nio ET7 sprint van 0 naar 100 km/u in 3,8 seconden.

Je kan de Nio ET7 krijgen met een accu van 75 of 100 kWh, wat een autonomie van 445 tot 580 kilometer garandeert. Je kan een lege batterij ook in amper 5 minuten verwisselen voor een volledig opgeladen exemplaar. Dat gebeurt volautomatisch in een wisselstation, zoals er momenteel een dozijn te vinden zijn in Europa. Tegen eind 2023 moeten dat er al 100 zijn.

Met dank aan Kristof Verdonck. Zelf een testprototype gespot? Dan mag je de foto's altijd sturen naar [email protected], met een vermelding van de datum en de plaats waar je de wagen gezien hebt. Alvast bedankt!



 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten