Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2024 Toyota C-HR 2.0 Hybrid (Premiere Edition)

Geschreven door Benoît Lays op

De tweede generatie van de grotendeels in België ontworpen en ontwikkelde Toyota C-HR richt zijn pijlen wat meer op Europa, met een design dat nog gewaagder werd. Wij trokken op pad met de krachtigste van de twee zelfladende hybridevarianten.

53.240 €
  • Score redactie 14.70 /20

Die vele snelwegkilometers verklaren voor een stuk ons gemiddelde verbruik van 6,9 l/100 km. Voor een stuk, want daarnaast moeten we ook toegeven dat we nooit echt op zoek zijn gegaan naar verbruiksrecords, maar integendeel altijd stevig doorgereden hebben. Wie echt zijn best doet, moet waarschijnlijk wel in de buurt kunnen landen van de 4,8 l/100 km die Toyota zelf opgeeft als WLTP-gemiddelde. Terwijl je het omgekeerd echt al zwaar moet uithangen om boven 8,5 l/100 km uit te komen.

Twee zelfladende hybrides, één stekkerhybride

De prijzen voor de C-HR beginnen bij 37.760 euro voor de 1.8 Hybrid in Dynamic-livrei. Die uitvoering heeft al sowieso een automatische klimaatregeling met twee temperatuurzones, elektrische ruiten voor- en achterin, een digitale instrumentencluster van 12,3 duim en het Toyota Smart Connect-infotainmentsysteem. De 2.0 Hybrid is er echter pas vanaf een niveau hoger (Dynamic Plus), voor 42.480 euro.

En wil je de vierwielaangedreven variant, dan moet je zelfs upgraden naar de Premiere Edition (53.240 euro). Een stevig bedrag, waarvoor je dan wel vijf­spakige negentienduimvelgen krijgt, een JBL Premium Sound-audio-installatie, met zwart leder beklede sportstoelen, het panoramadak en het Pre-Collision-systeem, dat ook voetgangers, fietsers en motorrijders herkent. De plug-inhybride versie tot slot is er vanaf 51.300 euro in de Dynamic Plus-uitvoering.

Vlaanderen versus Brussel en Wallonië

In Vlaanderen beloont de fiscus de relatief lage CO2-uitstoot (108 g/km) van de C-HR 2.0 Hybrid met een schappelijke 110 euro aan belasting op inverkeerstelling, terwijl ook de jaarlijkse verkeersbelasting met 370 euro redelijk blijft voor een tweeliter. In Brussel en Wallonië speelt dat gegeven niet, en wordt de C-HR 2.0 Hybrid belast op de 1.987 cc en de 112 kW van zijn benzinemotor, zodat we in die gewesten spreken over een BIV van 1.239 euro en 511,24 euro aan verkeersbelasting.

In een bedrijfscontext is een C-HR 2.0 Hybrid die je nu bestelt, nog dit en volgend boekjaar een kleine 70 procent aftrekbaar, maar vanaf 2026 loopt de maximale aftrekbaarheid van auto’s met een verbrandingsmotor fors terug. Tot slot vermelden we nog even dat de C-HR zoals elke nieuwe Toyota een garantie van maar liefst 10 jaar of 200.000 kilometer meekrijgt, op voorwaarde dat je hem minstens één keer per jaar op onderhoud stuurt bij de merkdealer.

Geteste versie

Verbruik gemengd 5.1 l/100 km
CO2-uitstoot 115 g/km
0 tot 100 km/u 0,00 sec.
1000m vanuit stilstand NB
Kostprijs per km 0,59 €
VAA per maand NB

In dit artikel : Toyota, Toyota C-HR

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars