Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2023 SsangYong Torres 1.5 T-GDi (2WD / Auto Sapphire)

Geschreven door Steven Appelmans op

Stoer, avontuurlijk en een tikkeltje chic: als stilistisch statement kan de Torres alvast tellen. Rest de vraag in hoeverre dat ook geldt voor de andere facetten van SsangYongs nieuwste? Of moeten we zeggen KG Mobility’s nieuwste?

45.490 €
  • Score redactie /20

Net als aan de buitenkant bluft de Torres zich met zijn interieur zo de premiumsfeer in. Van het dashboard over de 12 duim grote digitale teller­partij tot de puike stoelen, alles in deze Koreaanse SUV ademt kwaliteit uit. Qua look, maar evengoed qua feel. Met een speciale vermelding voor de bruine aankleding met zijn lichter gekleurde naden van ons testexemplaar, die alleen maar voor meer cachet zorgt.

Geloof ons, we hebben een foto gezien van het kaki interieur: het is wel degelijk de kleur die het hem doet.Naast elegantie is er trouwens ook ruimte voor modernisme. Met de nodige (aanraak)displays, maar evenzeer met dat wat vierkante stuur. Een hoepel die niet alleen knap oogt, maar ook bijzonder natuurlijk in de hand ligt.

De Torres is een flink uit de kluiten gewassen jongen die zich bovendien gezegend ziet met een wielbasis van 2,68 meter. Ongeacht welk portier je opentrekt, je wordt altijd getrakteerd op een zee aan ruimte: voor passagiers op de eerste en tweede rij, voor bagage in de minstens 703 liter grote koffer. Een volume dat uitgebreid kan worden tot 1.662 liter (inclusief vlakke laadvloer) als je ook de achterbank neerklapt.

Wel speciaal is de greep van de kofferklep. Die insinueert namelijk dat de Torres een naar links opendraaiende deur zou hebben, zoals een offroader. Niets daarvan echter, het ding scharniert volkomen traditioneel naar boven (gemotoriseerd in het geval van onze topversie Sapphire). Gezien het riante plaatsaanbod in de koffer vragen we ons wel af waarom SsangYong geen zevenzitter afleidt van de Torres – dat zou perfect mogelijk zijn. 

In dit artikel : Ssangyong, Ssangyong Torres , KGM, KGM Torres

Journalist AutoGids/AutoWereld

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker