Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2023 Mazda CX-60 3.3 e-SkyActiv D (AWD / Takumi)

In het kort

2023 Mazda CX-60 3.3 e-SkyActiv D (AWD / Takumi)
Conclusie / 2023 Mazda CX-60 3.3 e-SkyActiv D (AWD / Takumi)

Tegen de stroom in slaagt deze Mazda erin de ouderwetse charme van een dikke zes-in-lijndiesel te verzoenen met efficiëntie. Voor wie op zoek is naar een karaktervolle SUV, is deze CX-60 een prima totaalpakket met zijn verzorgde look, zijn aangenaam levendige rijgedrag en zijn relatief lage verbruik. Alleen wordt zijn grote zescilindermotor wel veel zwaarder belast dan de kleinere viercilinders van zijn concurrenten… ook al stoten die meer CO2 uit. Nog maar eens een bewijs dat zeker in Brussel en Wallonië de berekeningsbasis – puur op basis van cilinderinhoud en motor­vermogen – echt wel achterhaald is… Reden genoeg om in die gewesten een keer te kijken naar de fiscaal minder zwaar belaste achterwielaangedreven versie met 200 pk, al is die misschien ook in Vlaanderen wel de interessantere keuze: hij kost bij gelijkwaardige uitrusting 3.500 euro minder, terwijl hij niets aan karakter hoeft in te boeten.

Verwante testen

In dit artikel : Mazda, Mazda CX-60

Tests

Onze tests