Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2025 Renault 4 E-Tech Electric 150 HP Comfort Range (Iconic)

In het kort

  • Budget

2025 Renault 4 E-Tech Electric 150 HP Comfort Range (Iconic)
Conclusie / 2025 Renault 4 E-Tech Electric 150 HP Comfort Range (Iconic)

Laten we het maar gewoon toegeven: wij zijn fan van deze Renault 4 E-Tech. Voor ons geniet hij de voorkeur op de kleinere 5, vanwege zijn extra comfort en zijn grotere functionaliteit, maar ook door die uiterst sympathieke look van moderne avonturier. Met zijn verschijning is deze Fransman een ware verademing tussen al die generische SUV’s en cross-overs uit China (maar ook daarbuiten). In die avontuurlijke look schuilt echter ook meteen de grote paradox achter deze Renault 4: dit is een auto die je zin geeft om steeds verder te rijden, terwijl hij technisch nog altijd een stads­auto blijft met een bescheiden rijbereik. Ook de prijs zet een domper op de feestvreugde. Akkoord, an sich is 36.900 euro voor de geteste Iconic-topversie niet eens zo verkeerd, maar voor particulieren is het gewoon te veel, zeker vergeleken bij een Captur met verbrandingsmotor bijvoorbeeld. Terwijl op de fleetmarkt de 4 moet opboksen tegen een massa andere modellen, ook van premium­constructeurs. Nochtans gunnen we het Renault wel. Omdat het met deze 4 E-Tech Electric de lef toont die tegenwoordig zo ver zoek is in de autosector. Als nu ook de klanten nog durven… Wedden dat ze niet ontgoocheld zullen zijn?

In dit artikel : Renault, Renault 4

Redactiesecretaris/eindredacteur/testrijder AutoGids

Tests

Onze tests