Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Citroën C4 e-HDi 115, Ford Focus 1.6 TDCi 115, Hyundai i30 1.6 CRDi 110, Opel Astra 1.7 CDTI 110, Renault Mégane 1.5 dCi 110 en Volkswagen Golf 1.6 TDI : Benchmarking

Al decennia geldt de Volkswagen Golf als dé referentie in het segment van de middenklassers, en de komst van een nieuwe generatie is dan ook een belangrijk gegeven. Behoudt nummer zeven zijn statuut?

Citroën C4 e-HDi 115, Ford Focus 1.6 TDCi 115, Hyundai i30 1.6 CRDi 110, Opel Astra 1.7 CDTI 110, Renault Mégane 1.5 dCi 110 en Volkswagen Golf 1.6 TDI : Benchmarking #1

Overzicht :

Al jaren is de Golf dé middenklasser die andere constructeurs vrezen, van dichtbij volgen en – wat ze ook mogen beweren – trachten te imiteren. En dat is begrijpelijk, want zijn succes laat niet af: in Europa is hij goed voor 25 procent van alle verkochte Volkswagens, op wereldvlak is dat 12 procent. Het economische belang van zijn opvolging is dus groot, temeer omdat de modelwissel dit keer ook gepaard ging met een waagstuk op industrieel vlak. De nieuwe moduleerbare architectuur MQB waarop de Golf VII rust, zal tegen 2018 dienstdoen voor meer dan veertig modellen, waardoor de groep zijn investeringsbudget voor ontwikkeling tot twintig procent kan verminderen. Volkswagen zet dus meer dan ooit zwaar in met deze nieuwe Golf. Nu nog kijken hoe de andere sterren uit de categorie – de Citroën C4, de Ford Focus, de Hyundai i30, de Opel Astra en de Renault Mégane – omgaan met zijn komst...

Geschreven door op