Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Autosalon Brussel 2019 - alle nieuwigheden

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Ford Focus tegen 5 rivalen

De lancering van de vierde generatie van de Ford Focus geeft ons de perfecte gelegenheid om de compacte middenklassers nog een keer in de kijker te zetten. Wie mag zich tegenwoordig de beste allrounder in dit segment noemen?

Overzicht :

Ford lanceert de vierde Focus-generatie op het moment dat het model ook zijn twintigste verjaardag viert. Wie zich de eerste generatie van het model nog herinnert, weet ongetwijfeld nog dat de Focus bij zijn lancering heel wat deining veroorzaakte, zowel in de pers als in de showrooms. De auto getuigde van flink wat lef met zijn New Edge Design, al waren de meningen over die nieuwe stijl behoorlijk verdeeld. Maar iedereen moest erkennen dat de Focus de bakens verzette met zijn rijgedrag, dat heel wat dynamischer was dan dat van de Escort die hem voorafging, en zelfs getuigde van rijplezier.

Twintig jaar later verblindt de Focus veel minder met zijn stijl dan zijn oudere broer, in die mate zelfs dat sommigen zijn look als ‘dertien in een dozijn’ bestempelen. Anderzijds maakt hij er opnieuw een erezaak van om het dynamische karakter van zijn onderstel te verzorgen en tegelijk alsmaar meer comfort te bieden. Terloops vermelden we ook dat de (vorige) Focus als een van de eerste auto’s in zijn segment een cilinder wegnam bij zijn benzinemotoren, met de 1.0 EcoBoost-driecilinder (gelanceerd in 2012), een filosofie die intussen sterk veralgemeend is. Het bewijs: drie van de vijf concurrenten in deze vergelijkende test doen een beroep op een driecilindermotor.

Geschreven door op