Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / Ford Focus tegen 5 rivalen

Ford Focus 5d 1.0i EcoBoost MHEV 92kW Connected

Prijs
NB
  • Score redactie 16.10 /20
  • Plezierig dynamisch weggedrag
  • Aangename bedieningsorganen (stuur, versnellingsbak)
  • Verzorgd interieur (ergonomie, comfort)
  • Ruime en goed getekende achterbank
  • Doordachte algemene ergonomie
  • Hoge instapprijs
  • Wat schuchtere hernemingen
  • Stugge ophanging (ST-Line)
  • Zicht naar achteren

Technische fiche Ford Focus 5d 1.0i EcoBoost MHEV 92kW Connected

Verbruik gemengd NB
CO2-uitstoot 117 g/km
0 tot 100 km/u 11,00 sec.
1000m vanuit stilstand NB
Kostprijs per km 0,29 €
Verkeersbelasting NB
BIV NB
Configureer deze auto met packs
Technische gegevens

Honda Civic 5d 1.0 i-VTEC S

Prijs
NB
  • Score redactie 16.30 /20
  • Plezierig dynamisch weggedrag
  • Verzorgde bestuurderspost
  • Perfecte versnellingsbakbediening
  • Ruime en makkelijk toegankelijke koffer
  • Interessante basisprijs
  • Stevig formaat (4,52 meter lang)
  • Complexe ergonomie
  • Moeilijke instap (lage stoelen en laag dak)
  • Verbruik kan oplopen
  • Beperkend uitrustingsbeleid

Technische fiche Honda Civic 5d 1.0 i-VTEC S

Verbruik gemengd 4.8 l/100 km
CO2-uitstoot NB
0 tot 100 km/u 10,40 sec.
1000m vanuit stilstand NB
Kostprijs per km 0,31 €
Verkeersbelasting NB
BIV NB
Configureer deze auto met packs
Technische gegevens

Volkswagen Golf VII 3d 1.5 TSi ACT BlueMotion 96kW Comfortline

Prijs
NB
  • Score redactie 16.60 /20
  • Referentiecompromis comfort-wegligging
  • Verzorgde bedieningsorganen (stuur, versnellingsbak, remmen)
  • Schitterende motor (souplesse, levendigheid, werkingsstilte)
  • Verhouding prestaties-verbruik
  • Ergonomie, binnenruimte, opbergmogelijkheden
  • Erg hoge prijzen (basisprijs, opties)
  • Vrekkige standaarduitrusting (automatische airco en regensensor)
  • Wat fantasieloze auto

Technische fiche Volkswagen Golf VII 3d 1.5 TSi ACT BlueMotion 96kW Comfortline

Verbruik gemengd 5.1 l/100 km
CO2-uitstoot NB
0 tot 100 km/u 9,10 sec.
1000m vanuit stilstand NB
Kostprijs per km 0,34 €
Verkeersbelasting NB
BIV NB
Configureer deze auto met packs
Technische gegevens

Renault Megane 5d TCe 140 GPF Limited#2

Prijs
NB
  • Score redactie 15.60 /20
  • Algemeen rijcomfort (ophanging, geluiddemping)
  • Soepele, levendige motor
  • Eersteklasprestaties
  • Zachte en aangename stoelen
  • Interessante verhouding prijs-uitrusting
  • Grote, goed toegankelijke koffer
  • Wat slappe ophanging op slecht wegdek
  • Feeling bedieningsorganen (stuur, versnellingsbak)
  • Instap en ruimte achterin
  • Gebruiksgemak aanraakinterface

Technische fiche Renault Megane 5d TCe 140 GPF Limited#2

Verbruik gemengd 5.2 l/100 km
CO2-uitstoot NB
0 tot 100 km/u 9,50 sec.
1000m vanuit stilstand NB
Kostprijs per km 0,34 €
Verkeersbelasting NB
BIV NB
Configureer deze auto met packs
Technische gegevens

Peugeot 308 5d 1.2 PureTech 130 S&S Active

Prijs
NB
  • Score redactie 16.40 /20
  • Uitstekende compromis comfort-weggedrag
  • Verhouding prestaties, verbruik
  • Verhouding buitenmaten-binnenruimte
  • Algemene afwerking, verzorgde look
  • Originele bestuurderspost
  • Leesbaarheid instrumenten
  • Weinig aantrekkelijke versnellingsbakbediening
  • Motorgeronk
  • Geen fysieke knoppen voor aircobediening

Technische fiche Peugeot 308 5d 1.2 PureTech 130 S&S Active

Verbruik gemengd 4.5 l/100 km
CO2-uitstoot NB
0 tot 100 km/u 9,70 sec.
1000m vanuit stilstand NB
Kostprijs per km 0,33 €
Verkeersbelasting NB
BIV NB
Configureer deze auto met packs
Technische gegevens

KIA Ceed Must 1.0 T-GDI 120 ISG

Prijs
NB
  • Score redactie 15.70 /20
  • Gezond en geruststellend weggedrag
  • Aangenaam stuur (nauwkeurigheid, bekrachtiging)
  • Gewillige en plezierige motor
  • Verzorgde interieur- en kofferruimte
  • Garantieprogramma (7 jaar)
  • Weinig aangename versnellingsbakbediening
  • Motorlawaai en -trillingen
  • Parasietgeluiden in het interieur (wind, kraakjes)
  • Harde achterbank, weinig bergruimte achterin
  • Automaat niet verkrijgbaar met 1.0 T-GDi

Technische fiche KIA Ceed Must 1.0 T-GDI 120 ISG

Verbruik gemengd 5.6 l/100 km
CO2-uitstoot NB
0 tot 100 km/u 11,30 sec.
1000m vanuit stilstand NB
Kostprijs per km 0,31 €
Verkeersbelasting NB
BIV NB
Configureer deze auto met packs
Technische gegevens

Tests

Onze tests