Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / Citroën C5 Aircross Hybrid 225 en Hyundai Tucson Plug-in Hybrid in PHEV-duel

Geschreven door Jean-François Christiaens op

Of je businessclass nu definieert als reizen in een bubbel van vorstelijk comfort of in een premium cocon, je zou je gading moeten kunnen vinden achter het stuur van de plug-inhybride Citroën C5 Aircross dan wel Hyundai Tucson.

De Citroën C5 Aircross werd deze zomer opgefrist en kan voortaan schermen met een meer volwassen neus. Het verdwijnen van zijn guitige blik – met koplampen in twee niveaus – is meteen ook de meest opvallende esthetische evolutie van deze tussentijdse facelift. Zo wil Citroën zijn SUV, die tot nog toe vooral te boek stond als comfortabel en moduleerbaar, ook meer standing en een ­modernere uitstraling geven. Dat zijn welkome kwaliteiten om klanten aan te trekken, vooral dan zakelijke klanten die vallen voor de fiscale voordelen van zijn plug-inhybride uitvoering.

Maar ook om het op te nemen tegen concurrenten zoals de Hyundai Tucson, waarvan de nieuwste generatie sinds eind 2020 op de markt is, en die kan rekenen op een expressief design. En al vallen de opvallende lijnen van de Koreaan misschien niet bij iedereen in de smaak, ze geven hem wel een onmiskenbare uitstraling.

Foto’s: Jeroen Peeters

Tests

Onze tests

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars