Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2025 Ford Puma Gen-E (Premium)

Geschreven door Xavier Daffe op

Ford heeft zijn tijd genomen om toe te treden tot het segment van de kleine elektrische cross-overs. Maar misschien draait dat nog wel gunstig uit, want de vrijwel volledig in eigen huis ontwikkelde Puma Gen-E is een oprecht interessante auto geworden.

38.000 €
  • Score redactie 15.61 /20

Binnenruimte is niet het sterkste punt van de Puma Gen-E. Boosdoener hier is de batterij, die om een verhoogde vloer vroeg waardoor je dichter tegen het plafond zit. Voeg daar het panoramadak van onze testauto aan toe, dat ook nog wat centimeters hoofdruimte kost, en bestuurders groter dan 1,80 meter schurken al gauw met de kruin tegen het zonnescherm aan – zelfs met de stoel in de laagste stand. Achterin komt daar ook nog eens een ­gebrek aan beenruimte bij, en een verschuifbare achterbank heeft de Puma Gen-E niet.

Kortom, je moet deze Ford niet voor meer nemen dan wat hij is: een kleine cross-over met beperkte ambities als gezinswagen. Op zich best jammer, want de koffer is een van de grootste in dit segment. Bovendien zit onder de verstelbare laadvloer nog een immens bergvak verscholen, dat met zijn 145 liter hier nog wat groter is dan bij de klassieke Puma, en daarom Gigabox in plaats van Megabox werd gedoopt. Tja, het helpt natuurlijk als er geen uitlaatlijn onder de vloer zit die plaats nodig heeft…

En de inzittenden

Het lijkt erop dat de Puma Gen-E meer aandacht heeft voor hun bagage dan voor de inzittenden zelf, al hoeven we de dingen ook niet zwarter voor te stellen dan ze zijn. Voorin zit je uiteindelijk in een aangename omgeving, met rond je een dashboard dat uitstekend is geassembleerd en zich nooit laat betrappen op ook maar het minste piepje of kraakje – dat herinneren we ons uit de benzinevarianten toch even anders.

Dit interieur maakt een gedegen kwaliteitsindruk, op enkele harde kunststoffen na. Op het eerste gezicht lijkt het stuurwiel belachelijk groot, maar dat heeft het voordeel dat je door de hoepel een vrij zicht krijgt op het grote digitale scherm van 12,8 duim – een beetje het omgekeerde van hoe Citroën en Peugeot de dingen zien. De rijrichting selecteer je aan het stuur, zodat er plaats vrijkwam op de middenconsole.

In dit artikel : Ford, Ford Puma

Hoofdredacteur Le Moniteur Automobile

Tests

Onze tests