Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model KIA EV9 2025

  • Met zijn Amerikaanse formaat en zijn look die aan een welbepaalde Britse off­roader doet denken, heeft de eind 2023 gelanceerde Kia EV9 aan présence geen gebrek. Standaard is deze elektrisch aangedreven mastodont een zevenzitter, optioneel kun je kiezen uit twee verschillende zeszitsconfiguraties (met op de tweede rij ofwel loungestoelen ofwel draaibare exemplaren). Zelfs helemaal achterin is het ruim en comfortabel zitten. In de koffer past er nog minstens 312 liter bagage; klap je de achterste zitrij weg, dan groeit dat laadvolume naar 828 liter. Bovendien zit er nog een bergruimte (frunk) in de neus, die afhankelijk van de versie 52 of 90 liter groot is.

    Kia lanceert zijn grote elektrische SUV’s in twee aandrijvingen. De RWD houdt het bij één motor van 204 pk; de AWD-uitvoering krijgt twee elektromotoren – één per as – van elk 192 pk, wat het totale vermogen op 384 pk brengt. De grote batterij met een nettocapaciteit van 99,8 kWh, voldoende voor een WLTP-rijbereik tot 563 kilometer, kreeg recentelijk het gezelschap van een kleiner en vooral minder duur exemplaar van 76 kWh (443 kilometer). Hoewel deze kolos van 2,6 ton leeg verrassend goed door de bocht gaat, beklijft uiteindelijk toch vooral het gevoel van sereniteit dat in dit interieur heerst, met boven op de stille werking die eigen is aan elke EV, ook nog eens een doorgedreven geluiddemping.

    Je zou je kunnen afvragen wie er zit te wachten op een elektrische Koreaanse SUV van 5 meter lang en 2,6 ton zwaar. Maar het mag gezegd worden: deze Kia EV9 is bijzonder geslaagd. Het is aangenaam toeven in zijn handige en ruime interieur, hij rijdt prettig en hij ziet er ronduit fantastisch uit. Goedkoop is hij niet, maar je krijgt wel veel auto voor je geld.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 218 pk
    • 443 km • 19.5 kWh/100km
    • 76.1 kWh • - kW (AC) • 210 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 7 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 204 pk
    • 563 km • 20.2 kWh/100km
    • 99.8 kWh • - kW (AC) • 210 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 7 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 204 pk
    • 563 km • 20.2 kWh/100km
    • 99.8 kWh • - kW (AC) • 210 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 7 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 384 pk
    • 512 km • 22.3 kWh/100km
    • 99.8 kWh • - kW (AC) • 210 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 7 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 204 pk
    • 563 km • 20.2 kWh/100km
    • 99.8 kWh • - kW (AC) • 210 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 7 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 384 pk
    • 512 km • 22.3 kWh/100km
    • 99.8 kWh • - kW (AC) • 210 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 7 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 384 pk
    • 505 km • 22.8 kWh/100km
    • 99.8 kWh • - kW (AC) • 210 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 7 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests KIA Ev9

Onze tests

Nieuws KIA

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget