Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2025 Mazda 6e 68,8 kWh (Takumi)

In het kort

  • Budget

2025  Mazda 6e 68,8 kWh (Takumi)
Conclusie / 2025 Mazda 6e 68,8 kWh (Takumi)

Laat ons wel wezen: een klein merk als Mazda zou de immense investeringen die gepaard gaan met elektrische aandrijving, nooit alleen gedragen kunnen hebben. En dus gingen de Japanners voor hun eerste gezins-EV in zee met een Chinese partner. Tien of vijftien jaar terug zouden we eens bedenkelijk hebben gekeken bij zo’n samenwerking, maar vandaag niet meer. Integendeel zelfs, als het om EV’s gaat, zijn de Chinezen dé grote specialisten (en toeleveraars) ter zake. Dat de Mazda 6e Chinese genen heeft, merk je aan de afstelling van zijn rijhulp­systemen, en aan de ergonomie: zelfs voor de meest basale functies verwijst hij je door naar het centrale aanraakscherm. Maar dat zijn meteen ook de enige twee verwijten die we deze vijfdeurs kunnen maken; voor de rest heeft Mazda zijn stempel gedrukt op het kwaliteitsniveau, op het uiterlijk en op het weggedrag (al kreeg comfort duidelijk voorrang op dynamisme). En opvallend: de instapversie met de ‘kleine’ 68,8 kWh-batterij is dankzij zijn veel snellere DC-laadvermogen meteen ook de beste keuze in het gamma.

In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda6

Hoofdredacteur Le Moniteur Automobile

Tests

Onze tests